Speakerzy
Horizon CEE'25

Krzysztof Paszyk
Minister Rozwoju
i Technologii
Krzysztof Paszyk - Minister Rozwoju i Technologii
Krzysztof Paszyk, na wniosek premiera Donalda Tuska, został 13 maja 2024 r. powołany przez Prezydenta RP na stanowisko Ministra Rozwoju i Technologii.
Krzysztof Paszyk jest prawnikiem, samorządowcem i parlamentarzystą. W 2005 r. ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W 2006 r. rozpoczął karierę samorządową i parlamentarną.
W latach 2006-2010 Krzysztof Paszyk był radnym powiatu obornickiego. W latach 2014-2015 radnym i przewodniczącym sejmiku wielkopolskiego. Od 2015 r. (VIII-X kadencja) poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego.
Był członkiem Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii, Komisji Nadzwyczajnej do spraw zmian w kodyfikacjach, Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka, Komisji Ustawodawczej oraz Komisji Zdrowia. W 2017 r. wybrany członkiem komisji śledczej ds. Amber Gold.

dr Wojciech Wrochna
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Przemysłu, Pełnomocnik Rządu ds. Strategicznej Infrastruktury Energetycznej
dr Wojciech Wrochna - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Przemysłu, Pełnomocnik Rządu ds. Strategicznej Infrastruktury Energetycznej
Wojciech Wrochna jest prawnikiem i ekspertem z zakresu energetyki.
Specjalizuje się w prawie energetycznym, europejskim oraz europejskim prawie gospodarczym ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień konkurencji i regulacji, w tym pomocy publicznej i kwestii regulacyjnych, a także inwestycji i transakcji pomiędzy podmiotami działającymi na rynkach regulowanych.
Studiował na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytety Śląskiego, gdzie skończył także studia doktoranckie. Ma dyplom ze specjalizacją z prawa Międzynarodowego, Europejskiego i Porównawczego Uniwersytetu Roberta Schumana w Strasburgu, studiował też w Międzynarodowym Instytucie Uniwersyteckim w Luksemburgu LL.M. in European Litigation.
Od prawie 15 lat doradza w projektach inwestycyjnych w zakresie wytwarzania energii w tym OZE i energetyki jądrowej oraz wykorzystania wodoru w energetyce i transporcie. Zajmuje się obsługą prawną strategicznych projektów energetycznych w Polsce, w tym projektów gazowych, sieciowych i innych projektów infrastruktury krytycznej, budowy instalacji przemysłowych i fabryk typu “greenfield”. Był zaangażowany w większość kluczowych polskich projektów energetycznych.
Ma doświadczenie w instytucjach europejskich oraz instytucjach rządowych. Jest wykładowcą akademickim, autorem artykułów z zakresu prawa UE i prawa energetycznego oraz współautorem komentarza do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską oraz Prawa Energetycznego.
Na początku listopada do Ministerstwa Przemysłu zostało przeniesione biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Strategicznej Infrastruktury Energetycznej. Prezes Rady Ministrów Donald Tusk powołał go na stanowisko Pełnomocnika Rządu do Spraw Strategicznej Infrastruktury Energetycznej oraz na stanowisko Sekretarza Stanu w Ministerstwie Przemysłu 12 listopada 2024 roku.

Michał Jaros
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii
Michał Jaros - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii
Michał Jaros jest ekonomistą, samorządowcem i parlamentarzystą. W 2006 r. ukończył studia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
W latach 2006-2007 r. był radnym Rady Miejskiej Wrocławia. W wyborach parlamentarnych w 2007 r. uzyskał mandat poselski. Od 2007 r. jest posłem na Sejm RP VI, VII, VIII, IX i X kadencji. W tej kadencji (X) jest wiceprzewodniczącym Komisji Nadzwyczajnej do spraw działań przeciwpowodziowych i usuwania skutków powodzi z 2024 r. oraz Komisji Gospodarki i Rozwoju. Jest także członkiem Komisji Finansów Publicznych oraz przewodniczącym Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego. Od 2021 r. jest przewodniczącym Regionu Dolnośląskiego Platformy Obywatelskiej RP.

Małgorzata Krok
Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, Zastępca Szefa Krajowej Administracji Skarbowej
Małgorzata Krok - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, Zastępca Szefa Krajowej Administracji Skarbowej
Jest adwokatem i doradcą podatkowym. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia podyplomowe z zakresu International Finance w Szkole Głównej Handlowej.
Doświadczenie zdobywała w polskich i międzynarodowych kancelariach oraz firmach doradztwa podatkowego. Reprezentowała podatników przed organami administracji celno-skarbowej i sądami administracyjnymi. Doradzała w sprawach z zakresu prawa podatkowego i celnego realizując projekty o zasięgu lokalnym i międzynarodowym. Prowadziła także szkolenia i wykłady z zakresu prawa podatkowego.

dr Arkadiusz Myrcha
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości
dr Arkadiusz Myrcha - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości
Arkadiusz Myrcha (ur. 1 lutego 1984 r. w Toruniu) – prawnik, radca prawny, samorządowiec, doktor nauk prawnych, polityk, poseł na Sejm VIII, IX i X kadencji.
Jest absolwentem V Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Toruniu. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
W latach 2006-2008 pełnił funkcję przewodniczącego samorządu studenckiego tej uczelni.
W 2023 r. na Uniwersytecie SWPS uzyskał stopień doktora nauk prawnych na podstawie pracy pt. „Postępowanie ustawodawcze”, której promotorem był Marek Chmaj.
W 2009 r. podjął pracę w prywatnej kancelarii prawniczej, odbył aplikację radcowską, rozpoczynając następnie praktykę w zawodzie radcy prawnego. Z ramienia wojewody kujawsko-pomorskiego powołany w skład rady społecznej Miejskiej Przychodni Specjalistycznej w Toruniu.
W wyborach w 2010 r. z ramienia Platformy Obywatelskiej uzyskał mandat radnego Torunia (wcześniej, w wyborach w 2006, bezskutecznie kandydował z listy komitetu Mariana Filara). W 2014 z powodzeniem ubiegał się o reelekcję.
W wyborach parlamentarnych w 2015 r. wystartował do Sejmu w okręgu toruńskim z pierwszego miejsca na liście wyborczej PO. Uzyskał mandat posła VIII kadencji, otrzymując 13 400 głosów. Został wybrany na przedstawiciela Sejmu w Krajowej Radzie Prokuratury (zlikwidowanej w 2016). W Sejmie VIII kadencji został członkiem Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka, Komisji Ustawodawczej oraz Komisji Nadzwyczajnej do spraw zmian w kodyfikacjach, pracował też w Komisji Gospodarki i Rozwoju (2015-2016).
W wyborach w 2019 roku z powodzeniem ubiegał się o poselską reelekcję z ramienia Koalicji Obywatelskiej, otrzymując 32 439 głosów. W Sejmie IX kadencji został wybrany na przewodniczącego Komisji Ustawodawczej. W wyborach w 2023 r. po raz kolejny uzyskał mandat poselski (otrzymał 64 452 głosy). Obecnie pełni funkcję przewodniczącego Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka.

Miłosz Motyka
Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska
Miłosz Motyka - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska
Podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, odpowiedzialny za sektor odnawialnych źródeł energii oraz elektroenergetyki.
Z wykształcenia jest magistrem inżynierem środowiska, absolwentem Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Zaangażowany w działalność społeczną, w latach 2017-2023 pełnił funkcję prezesa Forum Młodych Ludowców. Absolwent Szkoły Liderów Politycznych.
Od 2019 roku rzecznik prasowy oraz sekretarz Rady Naczelnej Polskiego Stronnictwa Ludowego. Od 2024 radny sejmiku Województwa Małopolskiego, gdzie pełni funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Ochrony Środowiska i Bezpieczeństwa Publicznego.

Ireneusz Raś
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki
Ireneusz Raś - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki
Ireneusz Jacek Raś – polski polityk, historyk z wykształcenia oraz doświadczony samorządowiec, Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej V, VI, VII, VIII, IX i X kadencji.
W 1997 roku ukończył studia na Wydziale Historii Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie. W latach 1997-1999 prowadził własną działalność gospodarczą w branży turystycznej. Od 1999 do 2002 roku pełnił funkcję dyrektora Kancelarii Prezydenta Krakowa, prof. Andrzeja Gołasia. Równocześnie w latach 1998-2005 zajmował stanowisko Przewodniczącego Dzielnicy VI Bieńczyce Miasta Krakowa. W okresie 2002-2005 sprawował mandat Radnego Miasta Krakowa.
W 2005 roku wystartował w wyborach do Sejmu RP z listy Platformy Obywatelskiej w okręgu nr 13 (miasto Kraków, powiat krakowski, olkuski, miechowski) i od tego momentu nieprzerwanie sprawuje mandat poselski. W Sejmie V kadencji aktywnie uczestniczył w pracach Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych, Komisji Ustawodawczej oraz Komisji Rodziny i Praw Kobiet.
Po raz drugi uzyskał mandat poselski w przedterminowych wyborach w 2007 roku. W Sejmie VI kadencji kontynuował swoją działalność, koncentrując się na sprawach związanych z administracją, sprawami wewnętrznymi oraz kulturą fizyczną, sportem i turystyką.
W kolejnych wyborach w 2011 roku, wybrany po raz trzeci. W Sejmie VII kadencji objął stanowisko Przewodniczącego Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki, a także kontynuował pracę w Komisji Spraw Wewnętrznych. Funkcję Przewodniczącego Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki pełnił z powodzeniem także w kolejnych kadencjach, tj. VIII i IX, aż do 2021 roku.
W wyborach w 2015 roku zdobył ponownie zaufanie wyborców. W Sejmie VIII kadencji aktywnie uczestniczył w pracach Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa, Komisji Łączności z Polakami za Granicą oraz pełnił funkcję Przewodniczącego Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki.
W wyborach w 2019 roku uzyskał reelekcję z ramienia Koalicji Obywatelskiej. W Sejmie IX kadencji po raz trzeci pełnił funkcję Przewodniczącego Komisji Kultury Fizycznej Sportu i Turystyki, którą sprawował do 2021 roku.
W ostatnich wyborach w 2023 roku został Posłem z list Trzeciej Drogi. W grudniu 2023 r. powołany został na stanowisko Sekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

Mariusz Frankowski
Wojewoda Mazowiecki
Mariusz Frankowski - Wojewoda Mazowiecki
Absolwent Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu na kierunku nauki polityczne o specjalności stosunki międzynarodowe, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, podyplomowych studiów menedżer ds. innowacji realizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie we współpracy z Lake Forest Graduate School of Management z Chicago, a także Programu Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego.
Od grudnia 2023 roku pełni funkcję Wojewody Mazowieckiego. Od 20 lat zaangażowany w pracę na rzecz rozwoju Mazowsza. W latach 2007-2011 był Zastępcą Dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju Regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. Następnie przez 12 lat zarządzał Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych, odpowiadając za realizację programów regionalnych w ramach trzech unijnych perspektyw finansowych.
Od 2014 roku był Radnym m.st Warszawy, gdzie m.in. kierował pracami Komisji Rozwoju Gospodarczego i Cyfryzacji. W latach 2019-2023 był Członkiem Europejskiego Komitetu Regionów, organu doradczego Unii Europejskiej.
Laureat Nagrody Lwy Koźmińskiego 2023.

prof. dr hab. Hanna Gronkiewicz-Waltz
Europosłanka, była Prezydent Warszawy
prof. dr hab. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Europosłanka, była Prezydent Warszawy
Ekonomistka, profesor nauk prawnych, polityk. Urodziła się w Warszawie. Jest córką powstańca warszawskiego. W 1980 r. współtworzyła struktury NSZZ „Solidarność” na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Po wyborach parlamentarnych w 1989 r. była ekspertem obu izb parlamentu w zakresie prawa administracyjnego, gospodarczego i bankowego. W 1992 r. powierzono jej pełnienie funkcji prezesa Narodowego Banku Polskiego. Sprawowała ją przez osiem lat. W tym czasie wzmocniła niezależność banku centralnego, zdynamizowała rozwój sektora bankowego, a także wypracowała rozwiązania, które umożliwiły klarowną politykę licencyjną. W trakcie drugiej kadencji prezesa NBP otrzymała powołanie na stanowisko wiceprezesa Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju w Londynie. W 2005 r., po powrocie do Polski, zdobyła mandat posła na Sejm RP. Była również przewodniczącą Komisji Skarbu Państwa.
W 2006 r. po wygranych wyborach samorządowych objęła urząd prezydenta m.st. Warszawy, który sprawowała jeszcze przez dwie kolejne kadencje. W tym okresie między innymi: rozbudowano pierwszą i otwarto drugą linię metra, które całkowicie odmieniły miasto, zmodernizowano transport publiczny, oddano do użytku jedną z najważniejszych przepraw przez Wisłę – Most im. Marii Skłodowskiej-Curie, przebudowano bulwary wiślane, uruchomiono system wypożyczalni rowerów miejskich Veturilo, a także otwarto Muzeum Żydów Polskich POLIN i Centrum Nauki Kopernik.
W latach 2012-2014 była przewodniczącą EUROCITIES, organizacji zrzeszającej ponad 140 największych miast. Swoją dwunastoletnią działalność jako prezydent Warszawy zakończyła w listopadzie 2018 r. Okres stołecznych rządów Hanny Gronkiewicz-Waltz, w przeprowadzonych wtedy badaniach IBRIS, pozytywnie oceniło ponad 60% mieszkańców.
W latach 2019 – 2024 przewodniczyła misji eksperckiej i doradczej przy Komisji Europejskiej „Climate neutral and smart cities”. Od 2024 r. pracuje na rzecz Polski jako posłanka dziesiątej kadencji Parlamentu Europejskiego.

Maciej Pilipczuk
Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny EMITEL
Maciej Pilipczuk - Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny EMITEL
Maciej Pilipczuk pełni funkcję CEO / Prezesa Zarządu Emitel S.A. od 1 stycznia 2025 roku. Ze spółką jest związany od 2015 roku pełniąc wcześniej różne funkcje, m.in. CFO / Dyrektora Finansowego i Członka Zarządu. Jest uznanym ekspertem obszarów Finansów i Kontrolingu, Treasury, Administracji i Zakupów.
Posiada ponad 18-letnie doświadczenie w finansach w sektorze telekomunikacyjnym, które wcześniej zdobywał w T-Mobile Polska (PTC Era) oraz w UPC Polska. Maciek prowadził wiele projektów z zakresu optymalizacji kosztów, planowania i raportowania, modelowania finansowego, wdrożenia systemów czy zarządzania przepływami pieniężnymi oraz pozyskaniu finansowania.
Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, gdzie uzyskał tytuł magistra na kierunku Finanse i Bankowość. Ukończył również Business Studies w Aalborg University w Danii, gdzie uzyskał tytuł M.Sc. in Economics and Business Administration na kierunku International Business Economics. Od 2012 roku jest członkiem międzynarodowej organizacji zrzeszającej specjalistów z obszaru zarządzania finansami i rachunkowości Association of Chartered Certified Accountants (ACCA).

Wojciech Saługa
Marszałek Województwa Śląskiego
Wojciech Saługa - Marszałek Województwa Śląskiego
Ekonomista, samorządowiec i społecznik, parlamentarzysta, polityk. Absolwent Wydziały Ekonomiki i Organizacji Produkcji Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Od 1994r. aktywnie wspiera rozwój społeczeństwa obywatelskiego. W latach 1998-2002 radny Rady Miejskiej w Jaworznie, a od 2002r. do 2004r. Wiceprezydent Jaworzna.
Senator RP w latach 2004-2005. W latach 2005-2014 poseł na Sejm RP. Uczestniczył w pracach Komisji: Gospodarki, Energetyki, ds. Unii Europejskiej oraz Finansów Publicznych.
Od 1 grudniu 2014r. przez kolejne cztery lata pełnił urząd Marszałka Województwa Śląskiego. Uzyskał mandat posła na Sejm RP w wyborach parlamentarnych w 2019r. oraz w 2023r. W dniu 6 maja 2024 r. ponownie został wybrany przez Sejmik Województwa Śląskiego na funkcję Marszałka Województwa Śląskiego.
Angażuje się w sprawy regionu, jego sprawiedliwą transformację oraz zrównoważony i dynamiczny rozwój. Inicjator projektów związanych ze wzrostem atrakcyjności inwestycyjnej i konkurencyjności gospodarki województwa śląskiego. Promuje ideę samorządności, a także inicjatywy służące pielęgnowaniu pamięci historycznej i dziedzictwa kulturowego regionu. Jest przedstawicielem Związku Województw RP w Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz w Komitecie Regionów Unii Europejskiej.

Aleksander Miszalski
Prezydent Miasta Krakowa
Aleksander Miszalski - Prezydent Miasta Krakowa
Aleksander Miszalski urodził się 7 sierpnia 1980 r. w Krakowie. Na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie uzyskał tytuł magistra stosunków międzynarodowych. Ukończył również socjologię na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz turystykę na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. W 2024 r. obronił doktorat na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie w dyscyplinie Nauki o Zarządzaniu i Jakości.
Od wczesnych lat aktywnie zaangażowany w sprawy społeczne. W wyborach w 2011 roku został wybrany Radnym Dzielnicy I Stare Miasto. Podczas swojej kadencji dał się poznać jako aktywny i zaangażowany w sprawy lokalne. W 2014 r. został Radnym Miasta Krakowa. W 2016 r. został Przewodniczącym Platformy Obywatelskiej w Krakowie, a rok później w całej Małopolsce. W 2019 r. roku został wybrany Posłem na Sejm RP, zasiadał w sejmowych Komisjach Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa oraz Gospodarki i Rozwoju, a także w dziesięciu Zespołach Parlamentarnych. Jego pracę docenili wyborcy, dlatego w kolejnych wyborach parlamentarnych (w 2023 r.) ponownie dostał się do Sejmu, uzyskując blisko 30 tysięcy głosów.
21 kwietnia 2024 r. wygrał II turę wyborów na Prezydenta Miasta Krakowa, uzyskując ponad 133 tysiące głosów. 7 maja 2024 r. został zaprzysiężony na swoją pierwszą kadencję.
Ponad 20 lat był przedsiębiorcą działającym w branży turystycznej. Zaczynał od pracy w obiektach turystycznych, co potem zainspirowało go do założenia własnej firmy w tej branży. Razem z przyjaciółmi otworzyli pierwszy obiekt turystyczny w akademiku we Wrocławiu. Przez kolejne lata stworzył firmę dającą kilkaset miejsc pracy i prowadzącą 10 obiektów.
W wolnych chwilach lubi aktywnie spędzać czas. Do ulubionych zajęć zalicza przejażdżki rowerowe z żoną, długie spacery z jamnikiem Muffinem oraz poranne biegi w parku. Jego pasją jest czytanie książek, a każdą wolną chwilę stara się spędzać z rodziną.

Witold Literacki
Wiceprezes Zarządu ds. Korporacyjnych
Witold Literacki - Wiceprezes Zarządu ds. Korporacyjnych, pierwszy zastępca Prezesa Zarządu ORLEN
Od 6 lutego 2024 roku w składzie Zarządu ORLEN S.A.
Pan Witold Literacki jest absolwentem Uniwersytetu Śląskiego, Wydział Nauk Społecznych, który ukończył w 1994 roku oraz MBA w Lubelskiej Szkole Biznesu przy współpracy z University of Central Lancashire w Wielkiej Brytanii w 2006 roku. Ekspert w dziedzinie finansów i podatków. Od wielu lat związany zawodowo z branżą paliwowo-energetyczną. Doświadczenie menadżerskie zdobywał zarówno w firmach zagranicznych, jak i polskich.
W latach 2022-2023 pełnił funkcję Dyrektora Finansowego w PERN SA., gdzie odpowiadał za rozwój strategii finansowej, w tym m.in.: za przeszacowanie majątku firmy na potrzeby ubezpieczenia, zawarcie umów kredytowych. Pełnił nadzór nad Pionem Finansowym Spółki.
Wcześniej, w latach 2020-2022, był zatrudniony jako Dyrektor Finansowy w Warszawskich Zakładach Mechanicznych PZL- WZM w Warszawie SA.. Odpowiadał m.in. za opracowanie i realizację strategii finansowej oraz przygotowanie i nadzór nad budżetem Spółki. Jednocześnie od 2021 roku (do chwili obecnej) jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp.z o.o. w Radomsku.
Od 2008 do 2020 roku pracował jako Dyrektor Biura Podatków w PKN ORLEN SA, nadzorując m.in.: Dział Administratorów Systemów Informatycznych, Dział Raportowania Podatkowego, Dział Doradztwa Podatkowego, Dział Doradztwa Podatku Akcyzowego, Zespół ds. Cen Transferowych. Odpowiadał m.in. za wyliczanie i regulowanie wpłat podatków (wartości dostępne w ramach sprawozdań giełdowych GK ORLEN, np. w 2019r. – 39 mld zł.). W ramach polityki zarządzania segmentowego nadzorował i koordynował sprawy podatkowe we wszystkich spółkach Grupy w Polsce i zagranicą (Niemcy, Litwa, Czechy, Słowacja, Kanada, Szwecja oraz Malta). Dodatkowo w latach 2011-2020 był członkiem Zarządu Spółek celowych w Szwecji, zajmujących się cash poolingiem dla podmiotów zagranicznych (Orlen Finance), oraz emisją euroobligacji na kwotę 1,250 mln euro (Spółka Orlen Capital).
W latach 2007-2008 był Głównym Menadżerem ds. Podatkowych w RWE Stoen SA. Współpracował z organami podatkowymi oraz z audytorem zewnętrznym, jak również z Dyrektorem Podatkowym z jednostki nadrzędnej w Niemczech. Przeprowadził, zgodnie z Rozporządzeniem UE, proces unbandlingu.
Od 1999 do 2007 roku, zatrudniony jako Kontroler Podatkowy w Carrefour Polska Sp. z o.o., nadzorując m.in. kwestie podatkowe w procesach przejęć sieci handlowych jak m.in. Stock, Globi, Hypernova. Prowadził bieżące doradztwo podatkowe i planowanie podatkowe Spółki.
W latach 1997-1999 pracował jako Młodszy Senior Konsultant w firmie Arthur Andersen Sp. z o.o.. Odpowiadał za doradztwo podatkowe na rzecz klientów polskich i zagranicznych.
Od 1991 do 1997 pracował jako Starszy Inspektor w Dziale Kontroli Urzędu Skarbowego w Zabrzu. Do jego obowiązków należało m.in. prowadzenie kontroli podatkowych w podmiotach gospodarczych, przygotowywanie analiz podatkowych oraz sporządzanie decyzji wymiarowych.

Marek Głazowski
Prezes Zarządu IFS
Marek Głazowski - Prezes Zarządu IFS
Doświadczony menadżer z ponad 30-letnią praktyką w branży technologicznej. Specjalizuje się w zarządzaniu sprzedażą, rozwoju biznesu oraz realizacji złożonych projektów IT. Karierę rozpoczynał w 2Si, a następnie przez 15 lat rozwijał strategię sprzedażową SAP w Polsce. W 2018 roku dołączył do zarządu KBJ, a od 2020 roku stoi na czele IFS w Polsce i Europie Wschodniej.

Wojciech Trojanowski
Członek Zarządu STRABAG
Wojciech Trojanowski - Członek Zarządu STRABAG
Od 2013 roku współtworzy dwuosobowy zarząd kierujący działaniami Grupy STRABAG w
Polsce. Z wykształcenia magister ekonomii, absolwent Szkoły Głównej Handlowej i stypendysta Uniwersytetu Wiedeńskiego na kierunku ekonomiki przedsiębiorstwa.
Karierę zawodową rozpoczął w centrali STRABAG w Austrii w 1996 roku. W latach 2001
– 2006 był dyrektorem naczelnym i członkiem zarządu BRVZ Sp. z o.o., spółki sektora
usług finansowych należącej do grupy kapitałowej STRABAG.
Funkcję członka zarządu Strabag sp. z o.o. pełni od 2007 roku. Odpowiadał za segment
budownictwa infrastruktury. Obecnie zarządza wszystkimi obszarami budownictwa
STRABAG w Polsce. Za jego kadencji nastąpiła rozbudowa struktur regionalnych i ponad
dwukrotnie wzrosły przychody i zatrudnienie. Firma stała wiodącym na rynku podmiotem
budowlanym w kraju.
Wojciech Trojanowski jest członkiem Rady Pracodawców RP i przewodniczącym
Platformy Budowlanej Pracodawców RP. Jest laureatem licznych nagród branżowych.

Katarzyna Kowalska
Wiceprezes Zarządu KUKE S.A.
Katarzyna Kowalska - Wiceprezes Zarządu KUKE S.A.
Doświadczona liderka w sektorze finansów, ubezpieczeń i cyfrowych transformacji, od 2016 roku związana z KUKE S.A., gdzie jako Wiceprezes Zarządu odpowiada za kluczowe obszary zarządzania ryzykiem, procesami operacyjnymi, IT oraz rozwojem organizacyjnym.
Posiada solidne wykształcenie ekonomiczne (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), ukończyła również prestiżowe programy executive education na Uniwersytecie Oksfordzkim i INSEAD (wszystkie z wyróżnieniem), a także program w London School of Economics dotyczący międzynarodowego otoczenia biznesowego.
Aktywnie działa w środowisku międzynarodowym — jako Przewodnicząca Komitetu Krótkoterminowego w Berne Union reprezentowała interesy sektora ubezpieczeń kredytowych na forum globalnym. Jej kompetencje zostały również docenione w prestiżowym Fortune-U.S. Department of State Global Women Mentoring Program.
Wcześniej jako Business Developer w SIBS INTERNATIONAL, odpowiadała za rozwój działalności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, prowadząc projekty digitalizacji płatności bezgotówkowych dla banków i instytucji finansowych.
Specjalizuje się w budowaniu efektywnych strategii rozwoju organizacji w warunkach zmienności rynkowej oraz we wdrażaniu innowacji cyfrowych.

prof. nadzw. dr hab. Tomasz Siemiątkowski
Głuchowski Siemiątkowski Zwara Adwokaci i Radcowie Prawni
prof. nadzw. dr hab. Tomasz Siemiątkowski, adwokat
Doktor nauk ekonomicznych, doktor habilitowany nauk prawnych, profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (kierownik Katedry Prawa Gospodarczego). Członek Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego (w kadencji 2015 – 2019, rozwiązanej w grudniu 2015 r.).
Przebywał w renomowanych zagranicznych ośrodkach naukowych: University of Minnesota, Carlson School of Management, University of California – Berkeley, Boalt Hall School of Law oraz Max – Planck – Institut für Ausländisches und Internationales Privatrecht w Hamburgu.
W latach 2013 – 2017 Przewodniczący rady nadzorczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Ponadto członek rady nadzorczej Royal Bank of Scotland Polska S.A. (2016 – 2019). Obecnie przewodniczący Rady Fundacji Energia dla Europy (FEDE) i przewodniczący Piłkarskiego Sądu Polubownego PZPN oraz członek rady nadzorczej SPR Wisła Płock S.A. (z ramienia właściciela – Gminy Miasta Płock).
Prof. Siemiątkowski był pomysłodawcą oraz współautorem ustawy o kontroli niektórych inwestycji, przyjętej przez Sejm, niemalże jednogłośnie, w 2015 r. Pełnił także funkcję doradcy prawnego społecznej akcji o dziejową sprawiedliwość (tzw. Apel 141), która doprowadziła do uchwalenia ustawy o zmianie ustawy o działaczach opozycji antykomunistycznej oraz osobach represjonowanych z powodów politycznych. Akcja ta umożliwiła „oskładkowanie” okresów działalności opozycyjnej, a przez to zwiększenie podstawy wyliczania wysokości świadczeń emerytalnych i rentowych byłych opozycjonistów.
Jest autorem monografii: Prokura w spółkach prawa handlowego oraz Odpowiedzialność cywilnoprawna w spółkach kapitałowych, współautorem i współredaktorem czterotomowego komentarza do kodeksu spółek handlowych.
W roku 2022 otrzymał od dziennika Rzeczpospolita „Nagrodę za działalność pro bono na rzecz wolności mediów w Polsce” („za zaangażowanie w obronę wolności słowa, działania służące wykazaniu niebezpieczeństw, jakie wiążą się z wejściem w życie tzw. LEX TVN”).
W 2018, 2020, 2021 i 2022 r. lider Rankingu Kancelarii Prawniczych „Rzeczpospolitej” w dziedzinie „prawo spółek i prawo handlowe”. W roku 2023 lider w dziedzinie „prawo handlowe, korporacyjne, fuzje i przejęcia”.

Kinga Gajewska
Posłanka na Sejm RP, Wiceprzewodnicząca Komisji ds. Edukacji
Kinga Gajewska - Posłanka na Sejm RP, Wiceprzewodnicząca Komisji ds. Edukacji
Ukończyła XL Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stefana Żeromskiego w Warszawie. Absolwentka studiów licencjackich i magisterskich politologii Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (2014). Absolwentka studiów doktoranckich na tym samym wydziale (2017).
W 2018 uzyskała także tytuł zawodowy magistra w zakresie prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
W wyborach parlamentarnych w 2023 po raz trzeci uzyskała mandat poselski, otrzymując 85 283 głosy, co stanowiło jeden z najwyższych wyników w całej Polsce.
W swojej działalności politycznej zajmuje się przede wszystkim edukacją i szkolnictwem wyższym. Prócz Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży zasiada w Komisji Łączności z Polakami za Granicą oraz Komisji Ustawodawczej. Piastuje także stanowisko członka Rady Programowej Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.
W wyborach parlamentarnych w 2015 z ramienia PO kandydowała do Sejmu w okręgu podwarszawskim. Została wybrana na posłankę VIII kadencji, otrzymując 4820 głosów. W wyborach w 2019 z powodzeniem ubiegała się o poselską reelekcję, kandydując z ramienia Koalicji Obywatelskiej otrzymując 35 912 głosy.
Od dziecka uprawiała wyczynowo motocross. W sezonie 2013 zajęła trzecie miejsce w mistrzostwach Polski w tej dyscyplinie, w sezonie 2014 znalazła się w kadrze narodowej.
Została powołana w skład Komisji ds. Kobiet Polskiego Związku Motorowego. Była współorganizatorem pierwszego Pucharu Polski Kobiet MX w 2011 oraz Mistrzostw Polski Kobiet w Motocrossie w 2013.
Przez 12 lat była członkinią formacji tanecznej tańców latynoamerykańskich w zespole „BRAWKO”. W latach 1999–2003 brała udział w Mistrzostwach Polski Formacji Tanecznych w Kraśniku, zdobywając kilkakrotnie drugie wicemistrzostwo Polski w kategorii Latin, a także w Międzynarodowym Dziecięcym Festiwalu Piosenki i Tańca w Koninie, zdobywając kilkakrotnie Srebrny i Brązowy Aplauz.
Uprawiała także wyczynowo zapasy kobiet jako zawodniczka warszawskich klubów AZS-AWF oraz Gwardia. W 2010 zdobyła 8. miejsce w Mistrzostwach Polski Juniorek.

Agnieszka Pomaska
Posłanka na Sejm RP, Przewodnicząca Komisji ds. Unii Europejskiej
Agnieszka Pomaska - Posłanka na Sejm RP, Przewodnicząca Komisji ds. Unii Europejskiej
Posłanka na Sejm RP, Przewodnicząca Komisji ds. Unii Europejskiej
Radna Miasta Gdańska w latach 2002-2009, posłanka na Sejm RP od 2009 r., przewodnicząca Komisji do Spraw Unii Europejskiej, wiceprzewodnicząca Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy. Wiceprzewodnicząca EPP Women.
Absolwentka politologii na Uniwersytecie Gdańskim. Stypendystka francuskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Departamentu Stanu USA. Pełonomocniczka komitetu inicjatywy ustawodawczej „Tak dla in vitro”.
W swojej działalności politycznej koncentruje się na kwestiach związanych z integracją europejską, polityką zagraniczną, ochroną środowiska i prawami człowieka.

Sylwia Bilska
Prezes Zarządu Edenred
Sylwia Bilska - Prezes Zarządu Edenred
Sylwia Bilska to dynamiczna liderka biznesu odnosząca sukcesy w technologii, eCommerce i Payments.
Od ponad 18 lat komercjalizuje digital i digitalizuje biznesy na rynkach rozwiniętych i rozwijających się.
Obecnie Prezeska i Członkini Zarządu Edenred – globalnego lidera rozwiązań technologicznych w obszarach motywacji i angażowania pracowników, a także budowania lojalności w biznesie oraz zwiększania sprzedaży na rynku B2B2C, który jest polskim oddziałem grupy Edenred, notowanej w indeksie CAC 40 w Paryżu.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w działach marketingu, sprzedaży i strategii, pracując na poziomie C-level dla firm, takich jak: Tesco Central Europe, PayU Poland i Central Europe, Avon, Philip Morris oraz Oriflame.
Członek rad nadzorczych firm technologicznych i FinTech oraz członek zarządu Polskiej Izby Informatyzacji i Telekomunikacji. Od blisko dekady wspiera mentoringiem kobiety i startupy.
W 2016 nagrodzona Digital Champion Award przez Forum Liderów Cyfrowego Biznesu, rok później otrzymała tytuł Charyzmatycznego Lidera, nadany przez magazyn WhyStory. Znalazła się na liście „25 Najbardziej Przedsiębiorczych Kobiet 2022” przygotowanym przez Gazetę Finansową oraz dwukrotnie wyróżniona tytułem Strong Woman in IT w 2021 r. i 2023 r. W swoim corocznym rankingu magazyn Home & Market wymienił ją na swojej liście – 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce, 2024 r. Prawnik z wykształcenia, absolwentka European Executive MBA.

Piotr Borawski
Wiceprezydent Miasta Gdańska
Piotr Borawski - Wiceprezydent Miasta Gdańska
Piotr Borawski (urodzony w 1983 roku) – polityk i aktywista społeczny, znany głównie ze swojego zaangażowania w sprawy związane z gospodarką morską oraz udziałem obywateli w życiu publicznym. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Gdańskim oraz zdobył tytuł MBA (Master of Business Administration) w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Przez wiele lat pracował w Naftoporcie, gdzie zajmował się gospodarką morską.
Radny Miasta Gdańska VI, VII, VIII i IX kadencji. Jako radny, Piotr Borawski był członkiem różnych komisji, głównie zajmujących się polityką gospodarczą i morską. W latach 2014-2018 przewodniczył komisji strategii i budżetu. Jeden z inicjatorów Budżetu Obywatelskiego w Gdańsku oraz programu In Vitro. Szef zespołu ds. mobilności w Unii Metropolii Polskich.
Jest również przewodniczącym Platformy Obywatelskiej w Gdańsku. Od stycznia 2019 pełni funkcję zastępcy prezydenta Gdańska. Przez 5 lat obejmował stanowisko ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu, aktualnie zastępcy prezydenta ds. mobilności i bezpieczeństwa. Jego działania skupiają się głównie na rozwijaniu infrastruktury komunikacyjnej, transportu publicznego, utrzymaniem dróg oraz zapewnieniu należytego bezpieczeństwa w Gdańsku.
Poza polityką, Piotr Borawski angażuje się również w projekty proekologiczne, szczególnie te związane z koncepcją Smart City i Smart Metropolia. Prywatnie jest tatą dwóch chłopców i pasjonatem sportu, zwłaszcza siatkówki.

Wojciech Sipak
Dyrektor Zarządzający w Ampol-Merol
Wojciech Sipak - Dyrektor Zarządzający w Ampol-Merol
Wojciech Sipak – Dyrektor Zarządzający w Ampol-Merol – jednej z największych firm dystrybucyjnych w branży agro w Polsce, gdzie odpowiada za rozwój technologiczny i realizację strategicznych celów organizacji. Twórca transformacji cyfrowej spółki – od wdrożenia zintegrowanego systemu ERP, po budowę własnego software house’u i rozwój nowoczesnych narzędzi wspierających decyzje operacyjne, handlowe i zarządcze oraz liczne narzędzia dla klientów.
Założyciel startupu Plonovo.pl, innowacyjnej platformy wspierającej decyzje zakupowe i sprzedażowe na rynku rolnym, która łączy dane o cenach, dostępności i prognozach warunków aplikacji środków ochrony roślin. Zwolennik podejścia „Business-Driven IT”, w którym technologia jest środkiem do celu: wzrostu sprzedaży, usprawnienia procesów i wzmocnienia przewagi konkurencyjnej.
W swojej karierze zbudował interdyscyplinarne zespoły ekspertów, wdrażając kulturę współpracy, zaufania i odpowiedzialności za rezultat. Łączy strategiczne myślenie z operacyjną skutecznością i wysoką świadomością klienta końcowego. Uważa, że przyszłość należy do organizacji, które potrafią zintegrować technologię, ludzi i procesy w spójną maszynę wzrostu.

Joanna Makowiecka-Gatza
Przewodnicząca Rady Pracodawców RP, Członkini Rady Nadzorczej Polskie Elektrownie Jądrowe Sp. z o.o.
Joanna Makowiecka-Gatza - Przewodnicząca Rady Pracodawców RP, Członkini Rady Nadzorczej Polskie Elektrownie Jądrowe Sp. z o.o.
Joanna Makowiecka-Gatza – w latach 2017-2021 wiceprezydent Pracodawców RP. Wieloletnia prezes i członek zarządów spółek giełdowych z sektora przemysłowego. Posiada bogate doświadczenie w zakresie poprawy efektywności operacyjnej firm, kreowania i wdrażania strategii, transformacji przedsiębiorstw. Doradca przedsiębiorstw, prywatny inwestor.
Była Prezes Zarządu Karmar S.A. i Linkcity Poland S.A., spółek polskich oddziałów notowanej w ramach CAC 40 w Paryżu, francuskiej grupy przemysłowej Bouygues. Obecnie Członkini Rady Nadzorczej Polskich Elektrowni Jądrowych.
Jest absolwentką Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu. W 1999 roku uzyskała tytuł MBA na Uniwersytecie Warszawskim we współpracy z Staffordshire University, University of Antwerp oraz Free University of Brussels. W 2013 roku ukończyła Advanced Management Program na IESE University of Navarra. W 2018-2019 ukończyła program menedżerski organizowany przez HEC w Paryżu. Członek Rady Dialogu Społecznego.
Od 1 lipca 2025 r. Prezes Zarządu Pracodawców RP.

Dominika Bettman
Członek Rady Nadzorczej Santander Bank Polska i KRUK S.A.
Dominika Bettman
Dominika Bettman: menadżerka z 30-letnim doświadczeniem, liderka cyfrowych technologii
Kobieta biznesu, przewodzi organizacjom, zarządza dużymi projektami infrastrukturalnymi, wdraża nowe technologie, zarządza zmianą.
Orędowniczka transformacji cyfrowej i zrównoważonego, odpowiedzialnego biznesu. Mentorka menadżerek i menadżerów C-level.
Autorka książek „Technologiczne magnolie” i „Technologiczne magnolie 2.0”.
Propagatorka idei różnorodności i przywództwa włączającego. Aktywnie zaangażowana w inicjatywy wspierające profesjonalny rozwój kobiet, szczególnie w dziedzinach STEM.
Do końca lutego 2025 Dyrektor Generalna Microsoft w Polsce, wcześniej wieloletnia CEO i CFO Siemens Sp. z o.o.
Członkini Rady Nadzorczej Santander Bank Polska oraz KRUK SA; Przewodnicząca Rady Uczelni SGH; Członkini Rad Programowych: EEC (European Economic Congress), OEES (Open Eyes Economy Forum); Członkini Rady Naukowej CASE (Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych).
Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego SGH w Warszawie oraz Advanced Management Program IESE w Barcelonie.

Bartosz Guss
Były Wiceprezydent Miasta Poznania, Dyrektor Generalny PZFD
Bartosz Guss - były Wiceprezydent Miasta Poznania, Dyrektor Generalny PZFD
Od 1 lipca 2024 r. dyrektor generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Jest doświadczonym samorządowcem, który przez ponad 20 lat zajmował się tematyką nieruchomości i współpracował z biznesem. W PZFD łączy sektor prywatny z publicznym: dwa różne światy, które jego zdaniem nie są od siebie aż tak bardzo odległe. Stawia również na dialog z administracją rządową i samorządową.
Jest kompetentnym ekspertem, który zdobył bogate doświadczenie zawodowe w instytucjach publicznych. Przez kilka ostatnich lat był wiceprezydentem Poznania. Zajmował się polityką mieszkaniową, urbanistyką i architekturą, planowaniem przestrzennym, nadzorem budowlanym i obsługą inwestorów. Był też dyrektorem Wydziału Gospodarki Nieruchomościami. Z wykształcenia jest prawnikiem.

Robert Żmuda
Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu Veolia Energy Contracting Poland Sp. z o.o.
Robert Żmuda - Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu Veolia Energy Contracting Poland Sp. z o.o.
Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz uczestnik licznych specjalistycznych szkoleń branżowych i kursów o zasięgu międzynarodowym. Ukończył studia podyplomowe MBA na kierunku „Transformacja energetyczna i technologie wodorowe”, realizowane wspólnie przez Politechnikę Śląską oraz Nyenrode Business Universiteit. Posiada blisko 25-letnie doświadczenie zawodowe w sektorze energetycznym, które obecnie rozwija jako Dyrektor Handlowy oraz Członek Zarządu Grupy Veolia w Polsce. Członek Rady Naukowej Instytutu Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią PAN w Krakowie, a także Przewodniczący Komisji Gospodarki Wodorowej przy Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach. Kariera zawodowa koncentruje się na strategicznych działaniach wpisujących się w globalny trend transformacji energetycznej oraz rozwoju technologii środowiskowych w energetyce i przemyśle. Obszar jego aktywności obejmuje również rozwój biznesowy reprezentowanych spółek na rynkach innowacyjnych, w tym nadzór nad realizacją projektów energetycznych i przemysłowych w kraju oraz za granicą.

Michał Gładyś
Prezes Zarządu ARP TFI
Prezes Zarządu ARP TFI

Tobiasz Adamczewski
Wiceprezes Forum Energii
Tobiasz Adamczewski - Wiceprezes Forum Energii
Przed objęciem funkcji wiceprezesa, pełnił rolę dyrektora programu odnawialnych źródeł energii w Forum Energii. Wcześniej, był dyrektorem działu ochrony przyrody Fundacji WWF Polska i członkiem jej zarządu. Jego dotychczasowe doświadczenie zawodowe obejmuje realizację projektów związanych z energią odnawialną w międzynarodowej korporacji energetycznej, pracę w Ministerstwie Środowiska przy międzynarodowych negocjacjach, dotyczących polityki klimatycznej oraz tworzenie analiz dotyczących rynku energii w firmie konsultingowej. Ukończył studia licencjackie na Uniwersytecie w Toronto, magisterskie na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Karolina Wysota
Dziennikarka, Money.pl
Karolina Wysota - Dziennikarka, money.pl
Dziennikarka z doświadczeniem prasowym i internetowym. Laureatka nagród dziennikarskich: Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego 2025 Press Club Polska za cykl publikacji o aferze Cinkciarz.pl, Nagrody Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie dla najlepszego dziennikarza gospodarczego 2023 za wybitne osiągnięcia w popularyzacji nauk ekonomicznych oraz Nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka za 2021 rok, przyznawanej przez Związek Banków Polskich – za konsekwencję w rzetelnym i przystępnym przedstawianiu złożonych tematów bankowo-finansowych, otwartość na różne punkty widzenia oraz uczciwe ukazywanie racji wszystkich stron rynku finansowego.

Aleksandra Maciejewicz
Rzeczniczka Patentowa, współzałożycielka Lawmore
Aleksandra Maciejewicz - Partner, Kancelaria LAWMORE
Rzeczniczka patentowa, prawniczka, partnerka w kancelarii LAWMORE, psycholożka. Specjalizuje się w prawie nowych technologii, w szczególności w healthtech i computer sciences. Jest wykładowczynią i mentorką w programach wspierających biznes, a także współautorką wielu publikacji na temat sztucznej inteligencji. Doradza startupom, naukowcom i przedstawicielom przemysłów kreatywnych.

Piotr Mieśnik
Dziennikarz, autor książek, b. red. naczelny Wirtualnej Polski
Piotr Mieśnik - dziennikarz, autor książek, b. red. naczelny Wirtualnej Polski
Dziennikarz i menedżer mediów z ponad 20-letnim doświadczeniem: był redaktorem naczelnym Wirtualnej Polski i członkiem zespołu zarządzającego spółki, dyrektorem wydawniczym Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości, naczelnym i wicenaczelnym Kanału Zero i Fakt.pl. Specjalizuje się i pasjonuje transformacją i rozwojem mediów cyfrowych. Autor książek non-fiction i literatury dla dzieci.

Wojciech Szwankowski
Współzałożyciel Montis Capital
Wojciech Szwankowski - Współzałożyciel Montis Capital
Wojtek jest założycielem oraz dyrektorem finansowym Montis Capital. Karierę zawodową rozpoczął na paryskiej giełdzie. Następnie przeniósł się do Londynu, aby pracować dla wiodących banków inwestycyjnych, najpierw JP Morgan, a następnie Goldman Sachs, gdzie objął stanowisko dyrektora wykonawczego odpowiedzialnego za region Europy Środkowo-Wschodniej w ramach FICC (Fixed Income, Currencies and Comodities). W 2012 r. Wojtek wrócił do Warszawy, aby dołączyć do wiodącej firmy energetycznej i infrastrukturalnej, gdzie odpowiadał za przeprowadzenie procesu M&A, w wyniku którego sprzedano 100% udziałów inwestorowi private equity. Przez cały okres swojej kariery zawodowej obszar VC był mu bardzo bliski, co zaowocowało jego udziałem w wielu projektach w charakterze anioła biznesu.

Aleksandra Hołownia
Dziennikarka, Dziennik Gazeta Prawna
Aleksandra Hołownia - Dziennikarka, Dziennik Gazeta Prawna
Dziennikarka Dziennika Gazety Prawnej. Pisze przede wszystkim o środowisku, energetyce i gospodarce. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu i Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.

Patrycja Maciejewicz
Wiceszefowa Działu Gospodarczego Gazety Wyborczej
Patrycja Maciejewicz - Wiceszefowa Działu Gospodarczego Gazety Wyborczej
Wiceszefowa działu gospodarczego Gazety Wyborczej i serwisu Wyborcza.biz. Zaczynała pracę jako dziennikarka w 2000 roku, specjalizuje się makroekonomii, polityce monetarnej, międzynarodowych relacjach gospodarczych, polityce gospodarczej i sprawach klimatycznych.
Patrycja jest absolwentką Akademii Psychologii Przywództwa i alumną Leadership Academy for Poland, programu prowadzonego m.in. przez wykładowców Harvard Kennedy School.
W latach 2023-24 była stypendystką Reuters Institute for the Study of Journalism na Uniwersytecie Oksfordzkim. Prowadziła badania dotyczące SLAPPów – pozwów sądowych uderzających w niezależne media w celu zastraszania i krępowania ich działalności.
Patrycja jest gospodynią dwóch podcastów: „8:10” Gazety Wyborczej i „Tłoczone z danych” ośrodka GRAPE. Wpółpracuje z organizacją Lie Detectors prowadząc szkolenia i warsztay dla dzieci i młodzieży o dezinformacji i media literacy.

Katarzyna Zdanowicz
Dziennikarka
Katarzyna Zdanowicz - Dziennikarka
Dziennikarka telewizyjna. Związana z Polsatem. Prowadzi Wydarzenia, podcast „Zdanowicz pomiędzy wersami” w Interii. Wcześniej związana z TVN24, tygodnikiem Polityka.

Karolina Jędrzejewska
Dziennikarka
Karolina Jędrzejewska - Dziennikarka
Karolina Jędrzejewska do doświadczona dziennikarka związana obecnie ze stacją Polsat News, a wcześniej także z redakcją Faktów TVN. W kręgu jej zainteresowań znajdują się m.in stosunki międzynarodowe, polityka, prawo, społeczeństwo obywatelskie, dyplomacja i zrównoważony rozwój. Jest absolwentką prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a obecnie aplikantką adwokacką w Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie.