Poznaj naszych Speakerów

Michał Jaros
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii
Michał Jaros - Wiceminister Rozwoju i Technologii
Michał Jaros jest ekonomistą, samorządowcem i parlamentarzystą. W 2006 r. ukończył studia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
W latach 2006-2007 r. był radnym Rady Miejskiej Wrocławia. W wyborach parlamentarnych w 2007 r. uzyskał mandat poselski. Od 2007 r. jest posłem na Sejm RP VI, VII, VIII, IX i X kadencji. W tej kadencji (X) jest wiceprzewodniczącym Komisji Nadzwyczajnej do spraw działań przeciwpowodziowych i usuwania skutków powodzi z 2024 r. oraz Komisji Gospodarki i Rozwoju. Jest także członkiem Komisji Finansów Publicznych oraz przewodniczącym Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego. Od 2021 r. jest przewodniczącym Regionu Dolnośląskiego Platformy Obywatelskiej RP.

Arkadiusz Myrcha
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości
Arkadiusz Myrcha - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości
Prawnik, radca prawny, samorządowiec, doktor nauk prawnych, polityk, poseł na Sejm VIII, IX i X kadencji.
Jest absolwentem V Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Toruniu. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
W latach 2006-2008 pełnił funkcję przewodniczącego samorządu studenckiego tej uczelni.
W 2023 r. na Uniwersytecie SWPS uzyskał stopień doktora nauk prawnych na podstawie pracy pt. „Postępowanie ustawodawcze”, której promotorem był Marek Chmaj.
W 2009 r. podjął pracę w prywatnej kancelarii prawniczej, odbył aplikację radcowską, rozpoczynając następnie praktykę w zawodzie radcy prawnego. Z ramienia wojewody kujawsko-pomorskiego powołany w skład rady społecznej Miejskiej Przychodni Specjalistycznej w Toruniu.
W wyborach w 2010 r. z ramienia Platformy Obywatelskiej uzyskał mandat radnego Torunia (wcześniej, w wyborach w 2006, bezskutecznie kandydował z listy komitetu Mariana Filara). W 2014 z powodzeniem ubiegał się o reelekcję.
W wyborach parlamentarnych w 2015 r. wystartował do Sejmu w okręgu toruńskim z pierwszego miejsca na liście wyborczej PO. Uzyskał mandat posła VIII kadencji, otrzymując 13 400 głosów. Został wybrany na przedstawiciela Sejmu w Krajowej Radzie Prokuratury (zlikwidowanej w 2016). W Sejmie VIII kadencji został członkiem Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka, Komisji Ustawodawczej oraz Komisji Nadzwyczajnej do spraw zmian w kodyfikacjach, pracował też w Komisji Gospodarki i Rozwoju (2015-2016).
W wyborach w 2019 roku z powodzeniem ubiegał się o poselską reelekcję z ramienia Koalicji Obywatelskiej, otrzymując 32 439 głosów. W Sejmie IX kadencji został wybrany na przewodniczącego Komisji Ustawodawczej. W wyborach w 2023 r. po raz kolejny uzyskał mandat poselski (otrzymał 64 452 głosy).

Miłosz Motyka
Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska
Miłosz Motyka - Wiceminister Klimatu i Środowiska
Podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, odpowiedzialny za sektor odnawialnych źródeł energii oraz elektroenergetyki.
Z wykształcenia jest magistrem inżynierem środowiska, absolwentem Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Zaangażowany w działalność społeczną, w latach 2017-2023 pełnił funkcję prezesa Forum Młodych Ludowców. Absolwent Szkoły Liderów Politycznych.
Od 2019 roku rzecznik prasowy oraz sekretarz Rady Naczelnej Polskiego Stronnictwa Ludowego. Od 2024 radny sejmiku Województwa Małopolskiego, gdzie pełni funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Ochrony Środowiska i Bezpieczeństwa Publicznego.

Jurand Drop
Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów
Jurand Drop - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów
Jurand Drop jest podsekretarzem stanu w Ministerstwie Finansów. Nadzoruje departamenty Polityki Makroekonomicznej, Długu Publicznego, Rozwoju Rynku Finansowego oraz Efektywności Wydatków Publicznych i Rachunkowości. Jest członkiem Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów, reprezentuje Ministra Finansów w Stałym Komitecie Rady Ministrów. Pełni również funkcję Głównego Rzecznika Dyscypliny Wydatków Publicznych.
Jurand Drop jest ekonomistą, urzędnikiem publicznym i wykładowcą akademickim. Ukończył Akademię Ekonomiczną (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) w Krakowie na Wydziale Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych, ze specjalizacją Studia Europejskie. W trakcie studiów odbył staż w Narodowym Banku Polskim. Obronił pracę magisterską nt. teorii optymalnego obszaru walutowego w perspektywie Europejskiej Unii Walutowej.
W latach 1999-2005 pracował jako asystent w Katedrze Makroekonomii AE, gdzie wykładał makroekonomię, ekonomię matematyczną i europejską unię walutową. Wykładał także na kilku prywatnych uczelniach ekonomicznych.
W 2003 r. zdał egzamin na urzędnika europejskiego. Od 2005 r. do 2008 r. pracował jako ekonomista w Komisji Europejskiej w Brukseli, gdzie zajmował się programem rozwoju cyfryzacji i2010, programem reform gospodarczych Strategia Lizbońska, oraz analizami ekonomicznymi w Dyrekcji Generalnej ds. Społeczeństwa Informacyjnego i Mediów. Uczestniczył w negocjacjach między Komisją Europejską i państwami członkowskimi UE w zakresie reform gospodarczych oraz tworzenia programów w polityce spójności, w tym polskiego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Po powrocie do Polski, w latach 2009-2011 był zatrudniony w MSWiA w Warszawie, gdzie pełnił funkcję naczelnika Wydziału ds. Strategii i Koordynacji Programów Krajowych w Departamencie Społeczeństwa Informacyjnego. Głównym zadaniem, które realizował, było przełożenie reform zawartych w programie i2010 do praktyki polskiej administracji. Współpracował z ministerstwami, administracją samorządową, a także z interesariuszami z sektorów telekomunikacji i IT.
W 2011 r. objął stanowisko radcy ds. analiz ekonomicznych w Zespole Ambasadora w Stałym Przedstawicielstwie RP przy Unii Europejskiej (SPRP) w Brukseli, gdzie reprezentował Polskę m.in. w Grupie Zadaniowej ds. Grecji, zajmującej się rozwiązywaniem kryzysu fiskalnego w tym kraju. Następnie w latach 2012-2015 pełnił funkcje radcy ds. społeczeństwa informacyjnego, pracując jako przedstawiciel Polski w grupach roboczych Rady wypracowujących akty prawne z zakresu cyfryzacji, telekomunikacji, usług pocztowych, a także cyberbezpieczeństwa, a okresowo także ochrony danych osobowych oraz sprzętu radiowego i telekomunikacyjnego.
Po zakończeniu pracy w SPRP w 2015 r. został podsekretarzem stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji odpowiedzialnym za politykę cyfryzacji, telekomunikację, cyberbezpieczeństwo i administrację elektroniczną. Reprezentował Ministra Cyfryzacji i Administracji w Komitecie RM ds. Cyfryzacji oraz w Komitecie ds. Europejskich.
W latach 2020-2023 pełnił funkcje koordynatora krajowego ds. Finlandii, Litwy i Polski w Dyrekcji Generalnej ds. Sieci Telekomunikacyjnych, Treści i Technologii w Komisji Europejskiej w Brukseli. Odpowiadał m.in. za wspieranie tych trzech krajów w polityce telekomunikacji, cyberbezpieczeństwa, zielonych technologii informacyjno-komunikacyjnych i ich wdrażanie w przedsiębiorstwach. Uczestniczył w procesie tworzenia reform ekonomicznych, w tym w negocjacjach dot. Krajowych Programów Odbudowy oraz przewidzianych przez nie implementacji celów i kamieni milowych, a także w procedurze Semestru Europejskiego.
W 2023 r. został podsekretarzem stanu w Ministerstwie Finansów.

Mariusz Frankowski
Wojewoda Mazowiecki
Mariusz Frankowski - Wojewoda Mazowiecki
Absolwent Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu na kierunku nauki polityczne o specjalności stosunki międzynarodowe, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (kierunek: menedżer publiczny), podyplomowych studiów menedżer ds. innowacji, realizowanych wspólnie przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz Lake Forest Graduate School of Management z Chicago oraz Programu Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego.
Od grudnia 2023 roku pełni funkcję Wojewody Mazowieckiego. Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w obszarze rozwoju regionalnego i funduszy europejskich, od 2004 roku zaangażowany w pracę na rzecz rozwoju Mazowsza. Od 2007 roku był Zastępcą Dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju Regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. Następnie w 2011 roku objął stanowisko Dyrektora Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, którą zarządzał przez 12 lat wspierając realizację programów w ramach trzech unijnych perspektyw finansowych.
Od 2014 roku był Radnym m.st Warszawy, kierował również pracami Komisji Rozwoju Gospodarczego i Cyfryzacji. W latach 2019-2023 był Członkiem Europejskiego Komitetu Regionów, organu doradczego Unii Europejskiej.
Laureat Nagrody Lwy Koźmińskiego 2023.

Radosław Król
Wojewoda Warmińsko-Mazurski
Radosław Król - Wojewoda Warmińsko-Mazurski
Absolwent kierunku rybactwo śródlądowe na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, studiów w zakresie zarządzania przestrzenią i środowiskiem oraz studiów MBA (Master of Business Administration) w obszarze innowacji i analizy danych ukończonych w Instytucie Informatyki Polskiej Akademii Nauk.
W latach 2004-2006 był pełnomocnikiem Fundacji Rozwoju w Warszawie, Oddział w Olsztynie, następnie pełnił kierownicze stanowiska: dyrektora Biura Zarządu Wojewódzkiego PSL (2006-2007) i dyrektora Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie (2008-2010). Doświadczony samorządowiec, trzykrotnie wybrany na Wójta Gminy Wydminy w latach 2010-2023. Ponadto uczestniczył w zespołach doradczych związanych z rozwojem rybactwa śródlądowego w regionie oraz realizował projekty finansowe ze środków krajowych i europejskich. Członek społecznej Rady Naukowej Instytutu Rybactwa Śródlądowego w Olsztynie oraz prezes Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Rybactwa i Ochrony Środowiska „Ryb-Eko”.
Związany z ruchem ludowym, w którym pełnił różne funkcje – od działacza Forum Młodych Ludowców po wiceprezesa Rady Naczelnej PSL.
Poza sferą polityki zaangażowany społecznie jako przewodniczący Fundacji Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich i wiceprezes Lokalnej Grupy Rybackiej Wielkie Jeziora Mazurskie. Strażak ochotnik, wiceprezes Oddziału Wojewódzkiego OSP.
Odznaczony wieloma resortowymi odznaczeniami, w tym brązową i złotą odznaką „Zasłużony dla Pożarnictwa”; brązowymi medalami za „Zasługi dla obronności kraju”; za „Zasługi dla policji” oraz za długoletnią służbę; odznaczeniem „Złota Koniczynka” przyznawanym przez Naczelny Komitet Wykonawczy PSL; Odznaką Honorową za „Zasługi dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego”; medalem św. Brunona przyznanym przez Kurię Diecezji Ełckiej.
Pasjonat łowiectwa i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu, w tym jazdy na motorze. Z zamiłowania rolnik.
Prywatnie mąż i ojciec trójki dzieci.

Witold Literacki
Wiceprezes Zarządu ds. Korporacyjnych, pierwszy zastępca Prezesa Zarządu ORLEN
Witold Literacki - Wiceprezes Zarządu ds. Korporacyjnych, pierwszy zastępca Prezesa Zarządu ORLEN S.A.
Od 6 lutego 2024 roku w składzie Zarządu ORLEN S.A.
Pan Witold Literacki jest absolwentem Uniwersytetu Śląskiego, Wydział Nauk Społecznych, który ukończył w 1994 roku oraz MBA w Lubelskiej Szkole Biznesu przy współpracy z University of Central Lancashire w Wielkiej Brytanii w 2006 roku. Ekspert w dziedzinie finansów i podatków. Od wielu lat związany zawodowo z branżą paliwowo-energetyczną. Doświadczenie menadżerskie zdobywał zarówno w firmach zagranicznych, jak i polskich.
W latach 2022-2023 pełnił funkcję Dyrektora Finansowego w PERN SA., gdzie odpowiadał za rozwój strategii finansowej, w tym m.in.: za przeszacowanie majątku firmy na potrzeby ubezpieczenia, zawarcie umów kredytowych. Pełnił nadzór nad Pionem Finansowym Spółki.
Wcześniej, w latach 2020-2022, był zatrudniony jako Dyrektor Finansowy w Warszawskich Zakładach Mechanicznych PZL- WZM w Warszawie SA.. Odpowiadał m.in. za opracowanie i realizację strategii finansowej oraz przygotowanie i nadzór nad budżetem Spółki. Jednocześnie od 2021 roku (do chwili obecnej) jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp.z o.o. w Radomsku.
Od 2008 do 2020 roku pracował jako Dyrektor Biura Podatków w PKN ORLEN SA, nadzorując m.in.: Dział Administratorów Systemów Informatycznych, Dział Raportowania Podatkowego, Dział Doradztwa Podatkowego, Dział Doradztwa Podatku Akcyzowego, Zespół ds. Cen Transferowych. Odpowiadał m.in. za wyliczanie i regulowanie wpłat podatków (wartości dostępne w ramach sprawozdań giełdowych GK ORLEN, np. w 2019r. – 39 mld zł.). W ramach polityki zarządzania segmentowego nadzorował i koordynował sprawy podatkowe we wszystkich spółkach Grupy w Polsce i zagranicą (Niemcy, Litwa, Czechy, Słowacja, Kanada, Szwecja oraz Malta). Dodatkowo w latach 2011-2020 był członkiem Zarządu Spółek celowych w Szwecji, zajmujących się cash poolingiem dla podmiotów zagranicznych (Orlen Finance), oraz emisją euroobligacji na kwotę 1,250 mln euro (Spółka Orlen Capital).
W latach 2007-2008 był Głównym Menadżerem ds. Podatkowych w RWE Stoen SA. Współpracował z organami podatkowymi oraz z audytorem zewnętrznym, jak również z Dyrektorem Podatkowym z jednostki nadrzędnej w Niemczech. Przeprowadził, zgodnie z Rozporządzeniem UE, proces unbandlingu.
Od 1999 do 2007 roku, zatrudniony jako Kontroler Podatkowy w Carrefour Polska Sp. z o.o., nadzorując m.in. kwestie podatkowe w procesach przejęć sieci handlowych jak m.in. Stock, Globi, Hypernova. Prowadził bieżące doradztwo podatkowe i planowanie podatkowe Spółki.
W latach 1997-1999 pracował jako Młodszy Senior Konsultant w firmie Arthur Andersen Sp. z o.o.. Odpowiadał za doradztwo podatkowe na rzecz klientów polskich i zagranicznych.
Od 1991 do 1997 pracował jako Starszy Inspektor w Dziale Kontroli Urzędu Skarbowego w Zabrzu. Do jego obowiązków należało m.in. prowadzenie kontroli podatkowych w podmiotach gospodarczych, przygotowywanie analiz podatkowych oraz sporządzanie decyzji wymiarowych.

Luiz Hanania
Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Grupy VEOLIA w Polsce
Luiz Hanania - Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Grupy VEOLIA w Polsce
Luiz Hanania jest ekspertem w dziedzinie analizy finansowej, planowania strategicznego i
przywództwa, posiadającym doświadczenie w realizacji złożonych projektów
transformacyjnych. Z Grupą Veolia związany jest od 2001 roku. Początkowo swoją karierę
rozwijał w Brazylii i Francji, a w Polsce pracuje od marca 2006 roku jako Dyrektor Finansowy
oraz Członek Zarządu i Rady Nadzorczej spółek z Grupy Veolia. Od 2014 roku pełni funkcję
dyrektora finansowego grupy w Polsce, a od 2018 roku także w regionie Europy Środkowej i
Wschodniej. W 2021 r. objął także odpowiedzialność za obszar efektywności operacyjnej,
transformacji cyfrowej i innowacyjności w Grupie Veolia na poziomie regionu. Na początku
2024 roku objął stanowisko prezesa zarządu oraz dyrektora generalnego Grupy Veolia w
Polsce. Absolwent Politechniki w Sao Paulo oraz Veolia Executive Seminar.

Tomasz Marciniak
Partner Zarządzający, McKinsey&Company
Tomasz Marciniak - Partner Zarządzający, McKinsey&Company
Tomasz Marciniak jest partnerem zarządzającym w polskim oddziale McKinsey & Company. Posiada ponad 13-letnie doświadczenie w doradztwie strategicznym w 20 krajach w Europie, Azji, Australii, Afryce oraz na Bliskim Wschodnie. Wspiera klientów z sektorów energetycznego, technologicznego, finansowego, publicznego oraz private equity.
Jest Liderem Działu Private Equity & Principal Investors w Europie Środkowo-Wschodniej.
Ekspert w dziedzinie tworzenia nowych strategii, kompleksowych programów transformacji cyfrowej, restrukturyzacji oraz fuzji i przejęć.
Współtworzył kilka raportów wydanych przez McKinsey & Company, m.in. „Digital Challengers in the next normal”, „Polska 2030″, „The rise of Digital Challengers”, „Polska jako Cyfrowy Challenger”, „Ramię w ramię z robotem” czy „Rewolucja AI”.
Jest absolwentem Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończył programy z zakresu ekonomii i finansów w London School of Economics, na Uniwersytecie Pompeu Fabry w Barcelonie i Centrum Uniwersyteckim FMU w São Paulo oraz z zakresu ekonomiki gospodarowania złożami na Akademii Górniczej – Colorado School of Mines w USA
Na co dzień jest zapalonym podróżnikiem, interesuje się muzyką filmową i fotografią, a także biega, pływa, chodzi po górach i gra w piłkę nożną.

dr hab. Agnieszka Bieńczyk-Missala, prof. UW
Uniwersytet Warszawski
dr hab. Agnieszka Bieńczyk-Missala, prof. UW
Doktor habilitowana nauk społecznych, pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych UW. Zastępca dyrektora Instytutu Stosunków Międzynarodowych WNPISM UW ds. badań naukowych i współpracy z zagranicą (2008-2012). Główny specjalista, analityk w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych (2006-2008). Kierownik projektu „Zapobieganie masowym naruszeniom praw człowieka” finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki (2013-2017). Uczestniczka współpracy w ramach europejskiej sieci NOHA – Network on Humanitarian studies oraz wielu innych krajowych i międzynarodowych projektów naukowych. Stypendystka Fundacji Edukacyjnej Jana Karskiego na Georgetown Leadership Seminar w 2016 r. Autorka licznych publikacji naukowych i referatów na konferencjach naukowych.
Zainteresowania badawcze
Polityka zagraniczna Polski, organizacje międzynarodowe, międzynarodowe problemy humanitarne, prawa człowieka, bezpieczeństwo ludzkie, zbrodnie międzynarodowe.

prof. Michał Romanowski
Partner zarządzający, Adwokat w Kancelarii Romanowski i Wspólnicy
prof. Michał Romanowski - Partner zarządzający, Adwokat w Kancelarii Romanowski i Wspólnicy
Profesor doktor habilitowany prawa na WPiA Uniwersytetu Warszawskiego wykładający prawo handlowe, corporate governance i prawo rynków finansowych. Adwokat i wspólnik zarządzający w kancelarii prawa biznesowego Romanowski i Wspólnicy. Prelegent na konferencjach na czołowych polskich uniwersytetach, a także m. in. na King’s College London i na Uniwersytecie Berkley w Kalifornii, a także w Paryżu. W latach 2006-2015 członek Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnej i przewodniczący podkomisji ds. prawa spółek i prawa dla przedsiębiorców. Kierował pracami dostosowania polskiego Kodeksu spółek handlowych do prawa Unii Europejskiej po akcesji Polski. Jest autorem licznych projektów i opinii legislacyjnych z zakresu prawa handlowego i prawa rynków regulowanych, w tym rynków finansowych i rynku energetycznego. Ekspert Sejmu i Senatu RP, Komisji Nadzoru Finansowego, Rady Gospodarczej przy premierze Tusku. Powoływany jako ekspert rządowego zespołu ds. przywracania praworządności. Występuje przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, ETPCz i TSUE oraz w międzynarodowych arbitrażach. Autor ponad 200 publikacji naukowych. Reprezentuje z sukcesami od kilku lat czołowych polskich sędziów walczących o niezależne sądy na czele z Pawłem Juszczyszynem i Igorem Tuleyą. Był ekspertem jednego z największych na świecie norweskiego funduszu Norges w związku z inwestycją w PKN Orlen. Jego działalność jest doceniana przez międzynarodowe organizacje prawnicze. Promotor kilkunastu doktorów prawa oraz autor recenzji habilitacyjnych i profesorskich.

Julia Cydejko
Julia Cydejko, analityczka ds. energetycznych, Polityka Insight
Julia Cydejko - Julia Cydejko - analityczka ds. energetycznych
Julia Cydejko współtworzy codzienny briefing PI Energy i podcast Energia do Zmiany. Interesuje ją niskoemisyjna energetyka rozproszona i adaptacja systemu elektroenergetycznego do realiów transformacji. Współautorka raportów poświęconych m.in. morskiej energetyce wiatrowej i małym reaktorom jądrowym, specjalizuje się także w tematach związanych z krajową, unijną i międzynarodową polityką klimatyczną. Ukończyła studia kulturoznawcze i liberal arts na Uniwersytecie Warszawskim. Czas wolny poświęca literaturze pięknej.

Wioleta Wramba
Dziennikarka i Prezenterka TVP INFO
Wioleta Wramba - Dziennikarka i prezenterka TVP INFO
Pierwsze dziennikarskie kroki stawiała podczas studiów na Uniwersytecie Warszawskim w Radiu Kampus. Później stanęła przed kamerą telewizyjną i tak już zostało- Wioleta Wramba dzieli te dwa światy. To prezenterka telewizyjna i radiowa, od zeszłego roku związana jest z Polskim Radiem Radio Dla Ciebie, ale większość, bo 12 lat, swojego zawodowego życia spędziła w Telewizji Polsat. To tam prowadziła serwisy informacyjne w stacjach: Wydarzenia24, Polsat News, jak i na głównej antenie. Od stycznia tego roku dołączyła do grona dziennikarzy Telewizji Polskiej. Można ją oglądać w TVP info gdzie nie tylko jest gospodynią porannych pasm, prowadzi też sobotnie talk show „100 Pytań Do…”

Dariusz Kolasa
STRABAG
Dariusz Kolasa - Członek Zarządu STRABAG
Dyrektor Budownictwa Ogólnego STRABAG w Polsce.
W latach 2007 – 2017 roku pełnił funkcje dyrektora zarządzającego w wielu spółkach
budowlanych działających na polskim rynku m.in. w firmach Hochtief i Karmar.
W latach 1998–2007 był kierownikiem budowy i kierownik kontraktu znaczących
inwestycji komercyjnych w Warszawie, w tym in. biurowca Rondo1 oraz Giełdy
Papierów Wartościowych.
Ekspert branży budowalnej. Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki
Warszawskiej.

Łukasz Łazarewicz
Prezes Zarządu, Związek Pracodawców Przemysłu Rozrywkowego i Gier
Łukasz Łazarewicz - Prezes Zarządu, Związek Pracodawców Przemysłu Rozrywkowego i Gier
Łukasz Łazarewicz jest przedsiębiorcą o ponad 20-letnim doświadczeniu biznesowym, stale poszukującym możliwości rozwoju na kolejnych polach, który jest jednocześnie od lat osobiście silnie zaangażowany w działalność prospołeczną.
Jest prezesem zarządu i współzałożycielem firmy BETFAN, która w 2019 r. otrzymała licencję Ministerstwa Finansów na prowadzenie działalności bukmacherskiej, a obecnie jest zaliczana do największych legalnych bukmacherów w Polsce. BETFAN to spółka o całkowicie polskim kapitale, która stworzyła 80 miejsc pracy.
Łukasz Łazarewicz jako przedsiębiorca związany z branżą rozrywkową jest także zaangażowany w działalność społeczno-edukacyjną w ramach Związku Pracodawców Przemysły Rozrywkowego i Gier, którego jest prezesem. Poprzez tę organizację prowadzone są działania promujące odpowiedzialne korzystanie z zakładów sportowych oraz walkę z hazardową szarą strefą, która nie tylko zagraża finansowym interesom państwa, ale też jest szkodliwa społecznie. Łukasz Łazarewicz jest inicjatorem i uczestnikiem takich działań, włączając się osobiście w misję edukacyjną.

Andrzej Zwara
Adwokat, Senior Partner Kancelarii Radców Prawnych i Adwokatów Głuchowski Siemiątkowski Zwara i Partnerzy
Andrzej Zwara - Adwokat, Senior Partner Kancelarii Radców Prawnych i Adwokatów Głuchowski Siemiątkowski Zwara i Partnerzy
Specjalizuje się w prawie inwestycji i nieruchomości, w tym prawie administracyjnym, w szczególności prawie budowlanym i prawie zagospodarowania przestrzennego oraz partnerstwie publiczno-prywatnym. Prowadzi postępowania administracyjne i sądowo – administracyjne. Uczestniczy w realizacji wielu projektów inwestycyjnych – infrastrukturalnych, usługowych, przemysłowych, magazynowych, czy mieszkaniowych, a także obejmujących zabudowę i rewitalizację centrów miast. W latach 2010-2016 pełnił funkcję Prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej. Od 2004 roku jest członkiem Naczelnej Rady Adwokackiej, a od 2021 roku jest Prezesem Biblioteki Palestry. Był Prezesem Ośrodka Badawczego Adwokatury (w latach 2016–2021). Był i jest członkiem wielu rad nadzorczych. Prowadzi wykłady dla adwokatów i aplikantów Pomorskiej Izby Adwokackiej, jak również w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Był pracownikiem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego w Katedrze Prawa Administracyjnego. Jest redaktorem i współautorem kilku publikacji m.in. z zakresu prawa administracyjnego i handlowego. W ramach działalności Biblioteki Palestry jest wydawcą serii 1) Horyzonty filozofii prawa, 2) Historia adwokatury, 3) Metodyki, podręczniki, materiały edukacyjne.

Łukasz Dziekoński
Przewodniczący zespołu VC/PE - Rada Polskich Przedsiębiorców, Pracodawcy RP
Łukasz Dziekoński - Przewodniczący zespołu VC/PE - Rada Polskich Przedsiębiorców, Pracodawcy RP
Łukasz jest założycielem i prezesem Montis Capital i przewodniczącym zespołu ds VC/PE – Rady Polskich Przedsiębiorców Pracodawców RP. Wcześniej pełnił funkcję przewodniczącego zarządu funduszu infrastrukturalnego Marguerite Fund. Obszar jego zainteresowań obejmuje inwestycje kapitałowe związane z sektorem infrastruktury, energetyki, loT i przemysłu 4.0. Łukasz pełnił także funkcję dyrektora w Banku PKO BP S.A., gdzie odpowiadał obszary infrastruktury, nowych technologii oraz inwestycji zagranicznych Banku. Był także członkiem wielu rad nadzorczych spółek działających w sektorze infrastruktury i bankowości. Zaczynał swoja karierę w sekretariacie generalnym Parlamentu Europejskiego w Brukseli, odpowiedzialnym za relacje instytucjonalne z Ukrainą.

Karolina Jędrzejewska
Dziennikarka POLSAT NEWS
Karolina Jędrzejewska - Dziennikarka POLSAT NEWS
Karolina Jędrzejewska to doświadczona dziennikarka, aktualnie związana z Polsat News. Swoją karierę dziennikarską rozpoczęła w Faktach TVN, gdzie przez trzy lata zdobywała cenne doświadczenie i rozwijała swoje umiejętności. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, co daje jej solidne podstawy w zakresie prawa.
Karolina może się pochwalić znaczącymi osiągnięciami zawodowymi. Jest współautorką głośnych materiałów dotyczących afery receptowej w 2023 roku, a także reportaży dotyczących opieki okołoporodowej w Polsce. Jej praca jest doceniana za rzetelność i głęboką analizę problemów społecznych i prawnych.
Wolny czas poświęca swoim licznym zainteresowaniom, wśród których znajdują się stosunki międzynarodowe, polityka, prawo, dyplomacja, ekologia i zrównoważony rozwój. Karolina pasjonuje się również literaturą faktu, teatrem, żeglowaniem oraz jogą, co pozwala jej na zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.