Speakerzy Business Impact

Wojciech Balczun - Minister Aktywów Państwowych
Wojciech Balczun to doświadczony menedżer, strateg i lider z ponad 20-letnią praktyką w zarządzaniu dużymi organizacjami – zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Specjalizuje się w restrukturyzacji i transformacji przedsiębiorstw, zarządzaniu strategicznym, negocjacjach z inwestorami oraz budowaniu międzynarodowej współpracy gospodarczej.
W latach 2008-2013 pełnił funkcję Prezesa Zarządu PKP Cargo – drugiego największego przewoźnika kolejowego w Europie. Odpowiadał za kompleksową restrukturyzację spółki, przygotowanie strategii rozwoju i wdrożenie procesów, które umożliwiły jej debiut giełdowy. W latach 2016-2017 jako Prezes Zarządu kierował Kolejami Ukraińskimi, prowadził projekty modernizacyjne zwiększające efektywność operacyjną jednej z największych firm kolejowych w Europie.
Związany był również m.in. z PKO Bankiem Polskim oraz Inteligo Financial Services. Zasiadał w radach nadzorczych spółek o strategicznym znaczeniu, m.in. PLL LOT S.A. i PKP S.A., gdzie pełnił funkcję przewodniczącego. Działał również jako wiceprezydent Pracodawców RP i Europejskiej Organizacji Pracodawców Sektora Publicznego (CEEP). Na rynku prywatnym sprawdził się jako efektywny przedsiębiorca i inwestor.
Przed objęciem funkcji ministra kierował Agencją Rozwoju Przemysłu S.A. jako Prezes Zarządu. Skoncentrował się na strategicznym rozwoju Grupy Kapitałowej ARP, porządkowaniu procesów wewnętrznych, budowaniu synergii między spółkami oraz na realizacji kluczowych projektów inwestycyjnych m.in. uruchomieniu produkcji wież wiatrowych Baltic Towers w Gdańsku oraz rozbudowie Euroterminala Sławków. Nadzorował także realizację historycznego kontraktu H. Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych z PKP Intercity oraz program zakupów nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla samorządów. Realizacje tych kontraktów są przykładem wykorzystywania synergii spółek w ramach Grupy Kapitałowej ARP.
Wojciech Balczun jest absolwentem politologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończył również studia MBA walidowane przez Rotterdam School of Management Erasmus University.
Laureat licznych nagród i wyróżnień, w tym tytułu Menedżera Roku w plebiscycie „Człowiek Roku – Przyjaciel Kolei” oraz miejsca w zestawieniu Top 20 Bloomberg Businessweek Polska jako jeden z najlepszych menedżerów na czas kryzysu.
24 lipca 2025 r. został powołany na stanowisko Ministra Aktywów Państwowych.
Wojciech Balczun
Minister Aktywów Państwowych

Miłosz Motyka - Minister Energii
Urodzony 30 września 1992 r. w Myślenicach.
Z wykształcenia jest magistrem inżynierem środowiska, absolwentem Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Zaangażowany w działalność społeczną, w latach 2017-2023 pełnił funkcję prezesa Forum Młodych Ludowców. Absolwent Szkoły Liderów Politycznych.
Od 2019 roku rzecznik prasowy oraz sekretarz Rady Naczelnej Polskiego Stronnictwa Ludowego. Od 2024 radny sejmiku Województwa Małopolskiego, gdzie pełni funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Ochrony Środowiska i Bezpieczeństwa Publicznego.
Od grudnia 2023 Podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, gdzie odpowiadał za sektor odnawialnych źródeł energii oraz elektroenergetyki.
Miłosz Motyka
Minister Energii

Michał Jaros - Wiceminister Rozwoju i Technologii
Michał Jaros jest ekonomistą, samorządowcem i parlamentarzystą. W 2006 r. ukończył studia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
W latach 2006-2007 r. był radnym Rady Miejskiej Wrocławia. W wyborach parlamentarnych w 2007 r. uzyskał mandat poselski. Od 2007 r. jest posłem na Sejm RP VI, VII, VIII, IX i X kadencji. W tej kadencji (X) jest wiceprzewodniczącym Komisji Nadzwyczajnej do spraw działań przeciwpowodziowych i usuwania skutków powodzi z 2024 r. oraz Komisji Gospodarki i Rozwoju. Jest także członkiem Komisji Finansów Publicznych oraz przewodniczącym Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego. Od 2021 r. jest przewodniczącym Regionu Dolnośląskiego Platformy Obywatelskiej RP.
Michał Jaros
Wiceminister Rozwoju i Technologii

Władysław Teofil Bartoszewski - Wiceminister Spraw Zagranicznych
Doktor w dziedzinie antropologii kulturowej na Uniwersytecie Cambridge, magister antropologii i historii na Uniwersytecie Warszawskim. Po uzyskaniu doktoratu był samodzielnym pracownikiem naukowym na Uniwersytetach w Oksfordzie i Warwick.
Pełnił funkcję prezesa i członka zarządu w Polsce w międzynarodowych instytucjach finansowych (JP Morgan, ING Barings, Credit Suisse). Był również wiceprezesem i członkiem zarządu spółki Exatel S.A. (2014-2016).
Od 2015 r. kierownik katedry im. Władysława Bartoszewskiego w Collegium Civitas w Warszawie. Poseł na Sejm od 2019 r. (IX-X kadencja). W Sejmie IX kadencji był członkiem klubu parlamentarnego Koalicja Polska, wiceprzewodniczącym Komisji Spraw Zagranicznych oraz członkiem Komisji ds. Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych. W Sejmie X kadencji został ponownie wybrany na wiceprzewodniczącego Komisji Spraw Zagranicznych.
Zna język angielski, francuski i rosyjski.
Sekretarz stanu Władysław Teofil Bartoszewski odpowiada za współpracę z Sejmem i Senatem oraz koordynację spraw parlamentarnych w MSZ, w tym podpisywanie odpowiedzi na interpelacje, dezyderaty, zapytania poselskie oraz stanowisk Rządu do pozarządowych projektów ustaw. Reprezentuje Ministra Spraw Zagranicznych podczas prac nad ustawą budżetową. Nadzoruje również sprawy azjatyckie, Polonii i diaspory żydowskiej, kierując pracami Departamentu Azji i Pacyfiku oraz Departamentu Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą.
dr Władysław Teofil Bartoszewski
Wiceminister Spraw Zagranicznych

Konrad Wojnarowski - Wiceminister Energii
Absolwent stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, prawa na Uczelni Łazarskiego oraz studiów podyplomowych MBA – zarządzanie polityką energetyczną i klimatyczną na Collegium Civitas w partnerstwie z Studium Obywatelskim im. Pawła Adamowicza.
Ukończył studia doktoranckie. Obronił rozprawę doktorską w dyscyplinie naukowej: nauki prawne, pt. „Klasyfikacja NUTS i jej znaczenie dla prawa Unii Europejskiej i polskiego prawa krajowego”, na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Autor publikacji naukowych z zakresu prawa samorządu terytorialnego i polityki regionalnej, uczestnik krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych.
Studiował w Korei Południowej, gdzie ukończył półroczny program języka i kultury koreańskiej w Instytucie Języka Koreańskiego Yeungnam University.
Uczestnik i absolwent programów polityczno-społecznych, organizowanych przez Europejski Komitet Regionów, National Democratic Institute oraz Szkołę Liderów Politycznych.
Członek zespołu ds. przygotowania opinii Europejskiego Komitetu Regionów nt. „Zalecenia KR dla władz lokalnych i regionalnych dotyczące pomyślnego opracowania strategii rozwoju regionalnego po roku 2020”.
Ambasador Europejskiego Paktu na Rzecz Klimatu. Członek Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w administracji rządowej i samorządowej.
Wiceprezes Polskiego Stronnictwa Ludowego w województwie mazowieckiem oraz członek rady naczelnej tego ugrupowania.
Od lat związany z samorządem województwa – od 2018 roku jako radny, od 2023 wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Od stycznia 2024 r. do września 2025 r. pełnił funkcję Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.
16 września 2025 r. został powołany na stanowisko Podsekretarza Stanu
w Ministerstwie Energii.
Konrad Wojnarowski
Wiceminister Energii

Dariusz Marzec - Prezes Zarządu PGE
Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, z tytułem magistra organizacji i zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu i nadzorowaniu transakcji i projektów w sektorze elektroenergetycznym.
W latach 1995-2004 pracował na kierowniczych stanowiskach w międzynarodowych firmach doradczych PricewaterhouseCoopers (1995-2000, 2001-2004) oraz Arthur Andersen Poland (2000-2001). W latach 2005-2007 pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Inwestycji w Unipetrol a.s. (Republika Czeska), odpowiadając m.in. za przygotowanie i wdrożenie strategii inwestycji i restrukturyzacji organizacyjnej oraz nadzór nad projektami M&A w grupie. W latach 2004-2005 był Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa w rządzie Marka Belki. W latach 2009-2013 pracował w spółce KPMG Advisory, gdzie zajmował stanowisko dyrektora odpowiedzialnego za obszar energetyki w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz usługi w zakresie doradztwa finansowego i strategicznego dla przedsiębiorstw sektora energetycznego w Polsce.
W latach 2013-2016 był związany z PGE Polską Grupą Energetyczną S.A., pełniąc funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Rozwoju. Był odpowiedzialny m.in. za przygotowanie i nadzór nad realizacją Strategii Rozwoju Grupy PGE na lata 2014-2020 oraz Programu Inwestycyjnego Grupy PGE. Dodatkowo pełnił funkcje Przewodniczącego Rad Nadzorczych PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., PGE Energia Odnawialna S.A. oraz PGE EJ1 Sp. z o.o., a także Członka Rady Zarządzającej Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej. W latach 2019-2024 był Członkiem Zarządu ds. Ekonomicznych w spółce Tramwaje Warszawskie.
Dariusz Marzec
Prezes Zarządu PGE

Maciej Pilipczuk - Prezes Zarządu Emitel
Maciej Pilipczuk pełni funkcję CEO / Prezesa Zarządu Emitel S.A. od 1 stycznia 2025 roku. Ze spółką jest związany od 2015 roku pełniąc wcześniej różne funkcje, m.in. CFO / Dyrektora Finansowego i Członka Zarządu. Jest uznanym ekspertem obszarów Finansów i Kontrolingu, Treasury, Administracji i Zakupów.
Posiada ponad 18-letnie doświadczenie w finansach w sektorze telekomunikacyjnym, które wcześniej zdobywał w T-Mobile Polska (PTC Era) oraz w UPC Polska. Maciek prowadził wiele projektów z zakresu optymalizacji kosztów, planowania i raportowania, modelowania finansowego, wdrożenia systemów czy zarządzania przepływami pieniężnymi oraz pozyskaniu finansowania.
Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, gdzie uzyskał tytuł magistra na kierunku Finanse i Bankowość. Ukończył również Business Studies w Aalborg University w Danii, gdzie uzyskał tytuł M.Sc. in Economics and Business Administration na kierunku International Business Economics. Od 2012 roku jest członkiem międzynarodowej organizacji zrzeszającej specjalistów z obszaru zarządzania finansami i rachunkowości Association of Chartered Certified Accountants (ACCA).
Maciej Pilipczuk
Prezes Zarządu Emitel

Jacek Leonkiewicz - Prezes Zarządu TDJ
Jacek Leonkiewicz
Prezes Zarządu TDJ

Witold Literacki - Wiceprezes Zarządu ds. Korporacyjnych ORLEN
Jest absolwentem Uniwersytetu Śląskiego, Wydział Nauk Społecznych, który ukończył w 1994 roku oraz MBA w Lubelskiej Szkole Biznesu przy współpracy z University of Central Lancashire w Wielkiej Brytanii w 2006 roku. Ekspert w dziedzinie finansów i podatków. Od wielu lat związany zawodowo z branżą paliwowo-energetyczną. Doświadczenie menadżerskie zdobywał zarówno w firmach zagranicznych, jak i polskich.
W latach 2022-2023 pełnił funkcję Dyrektora Finansowego w PERN SA., gdzie odpowiadał za rozwój strategii finansowej, w tym m.in.: za przeszacowanie majątku firmy na potrzeby ubezpieczenia, zawarcie umów kredytowych. Pełnił nadzór nad Pionem Finansowym Spółki.
Wcześniej, w latach 2020-2022, był zatrudniony jako Dyrektor Finansowy w Warszawskich Zakładach Mechanicznych PZL- WZM w Warszawie SA.. Odpowiadał m.in. za opracowanie i realizację strategii finansowej oraz przygotowanie i nadzór nad budżetem Spółki. Jednocześnie od 2021 roku (do chwili obecnej) jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp.z o.o. w Radomsku.
Od 2008 do 2020 roku pracował jako Dyrektor Biura Podatków w PKN ORLEN SA, nadzorując m.in.: Dział Administratorów Systemów Informatycznych, Dział Raportowania Podatkowego, Dział Doradztwa Podatkowego, Dział Doradztwa Podatku Akcyzowego, Zespół ds. Cen Transferowych. Odpowiadał m.in. za wyliczanie i regulowanie wpłat podatków (wartości dostępne w ramach sprawozdań giełdowych GK ORLEN, np. w 2019r. – 39 mld zł.). W ramach polityki zarządzania segmentowego nadzorował i koordynował sprawy podatkowe we wszystkich spółkach Grupy w Polsce i zagranicą (Niemcy, Litwa, Czechy, Słowacja, Kanada, Szwecja oraz Malta). Dodatkowo w latach 2011-2020 był członkiem Zarządu Spółek celowych w Szwecji, zajmujących się cash poolingiem dla podmiotów zagranicznych (Orlen Finance), oraz emisją euroobligacji na kwotę 1,250 mln euro (Spółka Orlen Capital).
W latach 2007-2008 był Głównym Menadżerem ds. Podatkowych w RWE Stoen SA. Współpracował z organami podatkowymi oraz z audytorem zewnętrznym, jak również z Dyrektorem Podatkowym z jednostki nadrzędnej w Niemczech. Przeprowadził, zgodnie z Rozporządzeniem UE, proces unbandlingu.
Od 1999 do 2007 roku, zatrudniony jako Kontroler Podatkowy w Carrefour Polska Sp. z o.o., nadzorując m.in. kwestie podatkowe w procesach przejęć sieci handlowych jak m.in. Stock, Globi, Hypernova. Prowadził bieżące doradztwo podatkowe i planowanie podatkowe Spółki.
W latach 1997-1999 pracował jako Młodszy Senior Konsultant w firmie Arthur Andersen Sp. z o.o.. Odpowiadał za doradztwo podatkowe na rzecz klientów polskich i zagranicznych.
Od 1991 do 1997 pracował jako Starszy Inspektor w Dziale Kontroli Urzędu Skarbowego w Zabrzu. Do jego obowiązków należało m.in. prowadzenie kontroli podatkowych w podmiotach gospodarczych, przygotowywanie analiz podatkowych oraz sporządzanie decyzji wymiarowych.
Witold Literacki
Wiceprezes Zarządu ds. Korporacyjnych ORLEN

Sylwia Bilska - Prezes Zarządu Edenred
Liderka biznesu zorientowana na cel i rozwój ludzi, z sukcesami w skalowaniu i transformacji biznesów w sektorach FinTech, retail, FMCG i technologii w Europie Środkowej i Wschodniej. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego i Prezesa Zarządu Edenred – globalnego lidera technologii w obszarze rozwiązań tech dla środowiska pracy, notowanego na francuskiej giełdzie. Wcześniej zajmowała stanowiska zarządcze i zasiadała w zarządach PayU w Europie Środkowo-Wschodniej, Tesco w Europie Środkowej, Philip Morris oraz MCI, napędzając rozwój i transformację cyfrową. Sylwia jest członkinią Rady Doradczej Federacji Przedsiębiorców Polskich oraz laureatką wyróżnień „50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polsce” i „Top 25 Kobiet Przedsiębiorczych”. Aktywnie wspiera rozwój kobiet-liderek i budowanie zaangażowania pracowników.
Sylwia Bilska
Prezes Zarządu Edenred

Krzysztof Truskolaski - Poseł na Sejm RP, członek Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy, członek Komisji Infrastruktury i Komisji ds. UE
Poseł na Sejm RP VIII i IX kadencji, członek Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy. Przewodniczący Regionu Podlaskiego Platformy Obywatelskiej RP. Członek Komisji Infrastruktury oraz Komisji do Spraw Unii Europejskiej. Kilkukrotnie uczestniczył w misjach obserwacyjnych wyborów w ramach OBWE na forum ONZ. W Sejmie koncentruje się na sprawach regionu, dbając o kwestie związane z poprawą jakości dróg w województwie podlaskim oraz pilnując jak najlepszego wykorzystania środków pochodzących z Unii Europejskiej. Ukończył ekonomię oraz zarządzanie na Uniwersytecie w Białymstoku.
Krzysztof Truskolaski
Poseł na Sejm RP, członek Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy, członek Komisji Infrastruktury i Komisji ds. UE

Mariusz Frankowski - Wojewoda Mazowiecki
Od grudnia 2023 roku pełni funkcję Wojewody Mazowieckiego. Od 20 lat zaangażowany w pracę na rzecz rozwoju Mazowsza. W latach 2007-2011 był Zastępcą Dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju Regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. Następnie przez 12 lat zarządzał Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych, odpowiadając za realizację programów regionalnych w ramach trzech unijnych perspektyw finansowych (2007-2013, 2014-2020, 2021-2027).
Od 2014 roku był Radnym m.st Warszawy, gdzie m.in. kierował pracami Komisji Rozwoju Gospodarczego i Cyfryzacji. W latach 2019-2023 był Członkiem Europejskiego Komitetu Regionów, organu doradczego Unii Europejskiej.
Absolwent Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu na kierunku nauki polityczne o specjalności stosunki międzynarodowe, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, podyplomowych studiów menedżer ds. innowacji realizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie we współpracy z Lake Forest Graduate School of Management z Chicago, a także Programu Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego.
Laureat Nagrody Lwy Koźmińskiego 2023.
Mariusz Frankowski
Wojewoda Mazowiecki

dr Joanna Pandera - Prezeska Zarządu Forum Energii
Założycielka i prezeska Forum Energii, pierwszego polskiego think tanku wspierającego transformację energetyczną.
Menadżerka z wieloletnim doświadczeniem analitycznym i politycznym w Polsce i na świecie. Była Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska i szefowa gabinetu Ministra Środowiska w latach 2007–2011. Była zaangażowana w globalne (w ramach UNFCCC) i unijne negocjacje klimatyczne, energetyczne i środowiskowe.
Profesorka na florenckim European University Institute (Florence School of Transnational Governance), członkini Rady Naukowej Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, Rady Doradczej Europejskiej Rady Stosunków Międzynarodowych oraz Europejskiej Rady Agora Energiewende w Brukseli. Współzałożycielka polskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Energetycznego i Klimatu, gromadzącej ponad 20 uznanych ekspertów w dziedzinie energetyki i klimatu. Obecnie pełni także funkcję nieinstytucjonalnej, specjalnej doradczyni Komisarza ds. Energii i Mieszkalnictwa Dana Jørgensena.
Posiada doktorat w zakresie nauk środowiskowych. Pracowała zarówno w administracji centralnej jak i na polskich i zagranicznych uczelniach (Uniwesytety w Poznaniu, Kilonii i Poczdamie) a także w biznesie międzynarodowym (m.in. Orsted). Laureatka międzynarodowych stypendiów (Erasmus, Konrad Adenauer Stiftung, Deutsche Bundesstiftung Umwelt, Marshall Memorial Fellowship).
Joanna Pandera specjalizuje się w europejskich regulacjach energetycznych i klimatycznych, rynkach energii, OZE i wyzwaniach transformacji energetycznej. Autorka i współautorka ponad 150 analiz i publikacji, cytowanych i będących inspiracją dla decyzji dotyczących sektora energii.
Optymistka o dużych własnych zasobach energetycznych, matka dwójki dzieci, miłośniczka muzyki, sztuki, teatru ludzi i przyrody.
dr Joanna Pandera
Prezeska Zarządu Forum Energii

Tomasz Pietryga - Redaktor Naczelny DGP
Od 1 sierpnia 2025 r. Redaktor Naczelny „Dziennika Gazety Prawnej”. Wcześniej przez blisko 19 lat pracował w dzienniku Rzeczpospolita, gdzie pełnił funkcje: dziennikarza, redaktora, szefa działu prawnego oraz – od 2017 roku – zastępcy redaktora naczelnego, odpowiadając również za projekty specjalne i rozwój nowych formatów medialnych. Jest twórcą kilkudziesięciu autorskich inicjatyw redakcyjnych.
Karierę dziennikarską rozpoczął w „Gazecie Prawnej”, z którą był związany przez sześć lat. W 2018 roku został nominowany do nagrody Grand Press za „Raport o polskim sądownictwie”. Jest laureatem nagrody Złotej Wagi przyznawanej przez Adwokaturę oraz licznych wyróżnień za działania wspierające biznes. W 2023 roku otrzymał tytuł Przyjaciela Polskiej Przedsiębiorczości.
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, wykładowca akademicki, doktorant prof. Brunona Hołysta – jednego z najwybitniejszych polskich kryminologów. Autor książki „Trzecia władza. Sądownictwo w latach 1946–2023”, będącej przekrojową analizą historii polskiego wymiaru sprawiedliwości.
Tomasz Pietryga
Redaktor Naczelny DGP

Michał Gładyś - Prezes Zarządu ARP TFI
Prezes ARP TFI odpowiedzialny za utworzenie Polskiego Zielonego Funduszu. Ma ponad 15-letnie, globalne doświadczenie w sourcingu, due dilligence, negocjacjach i zamykaniu inwestycji. Były dyrektor i menedżer inwestycyjny w PFR Ventures przez trzy lata odpowiedzialny za budowę portfela Private Equity. Poprzednio przez blisko 7 lat pracował w amerykańskim funduszu CalPERS, był też niezależnym konsultantem doradzającym zespołom i inwestorom w funduszach private equity. Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego oraz MBA na UNC Kenan-Flagler Business School.
Michał Gładyś
Prezes Zarządu ARP TFI

Janusz Władyczak - Prezes Zarządu KUKE
Prezes Zarządu KUKE od 2018 roku. Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte w polskich i zagranicznych instytucjach finansowych. Odpowiadał za tworzenie nowatorskich rozwiązań w branży funduszy inwestycyjnych, a także wprowadzanie do obrotu instrumentów strukturyzowanych, w tym notowanych na warszawskiej GPW. We francuskich bankach inwestycyjnych zajmował się zabezpieczaniem pożyczek bilateralnych, kredytów strukturyzowanych i syndykowanych oraz transakcji export finance, współpracując z największymi agencjami kredytów eksportowych na świecie. Zajmował się także szerokim spektrum transakcji na rynku kapitałowym. Ukończył ESCP European School of Management z siedzibą w Paryżu, studiował także na Uniwersytetach w Wiedniu i Bangkoku.
Janusz Władyczak
Prezes Zarządu KUKE

Bartosz Guss - Były Wiceprezydent Miasta Poznania, Dyrektor Generalny PZFD
Od 1 lipca 2024 r. dyrektor generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Jest doświadczonym samorządowcem, który przez ponad 20 lat zajmował się tematyką nieruchomości i współpracował z biznesem. W PZFD łączy sektor prywatny z publicznym: dwa różne światy, które jego zdaniem nie są od siebie aż tak bardzo odległe. Stawia również na dialog z administracją rządową i samorządową.
Jest kompetentnym ekspertem, który zdobył bogate doświadczenie zawodowe w instytucjach publicznych. Przez kilka ostatnich lat był wiceprezydentem Poznania. Zajmował się polityką mieszkaniową, urbanistyką i architekturą, planowaniem przestrzennym, nadzorem budowlanym i obsługą inwestorów. Był też dyrektorem Wydziału Gospodarki Nieruchomościami. Z wykształcenia jest prawnikiem.
Bartosz Guss
Były Wiceprezydent Miasta Poznania, Dyrektor Generalny PZFD

Katarzyna Zdanowicz - Dziennikarka
Dziennikarka telewizyjna. Związana z Polsatem. Prowadzi Wydarzenia, podcast „Zdanowicz pomiędzy wersami” w Interii. Wcześniej związana z TVN24, tygodnikiem Polityka.
Katarzyna Zdanowicz
Dziennikarka

adw. Andrzej Zwara - Senior Partner Tytularny Głuchowski Siemiątkowski Zwara Adwokaci i Radcowie Prawni
Specjalizuje się w prawie inwestycji i nieruchomości, w tym prawie administracyjnym, w szczególności prawie budowlanym i prawie zagospodarowania przestrzennego oraz partnerstwie publiczno-prywatnym. Prowadzi postępowania administracyjne i sądowo-administracyjne. Uczestniczy w realizacji wielu projektów inwestycyjnych – infrastrukturalnych, usługowych, przemysłowych, magazynowych, czy mieszkaniowych, a także obejmujących zabudowę i rewitalizację centrów miast. W latach 2010-2016 pełnił funkcję Prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej. Od 2004 roku jest członkiem Naczelnej Rady Adwokackiej, a od 2021 roku jest Prezesem Biblioteki Palestry. Był Prezesem Ośrodka Badawczego Adwokatury (w latach 2016 – 2021). Był też członkiem Okręgowej Izby Adwokackiej w Gdańsku (w latach 1998 – 2004). Był i jest członkiem wielu rad nadzorczych. Prowadzi wykłady dla adwokatów i aplikantów Pomorskiej Izby Adwokackiej, jak również w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w ramach studiów Podyplomowych:
Podstawy Prawno-Ekonomiczne Procesu Inwestycyjnego. Był pracownikiem Wydziału Prawa
i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego w Katedrze Prawa Administracyjnego. Prowadził również wykłady z zakresu procesu inwestycyjnego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Jest redaktorem i współautorem publikacji „Prawo administracyjne. Podręcznik dla aplikantów” oraz „RODO. Przewodnik dla adwokatów i aplikantów adwokackich”, a także współautorem publikacji „Kodeks Spółek Handlowych – Komentarz. Tom 4″. W ramach działalności Biblioteki Palestry jest wydawcą serii 1) Horyzonty filozofii prawa, 2) Historia adwokatury, 3) Metodyki, podręczniki, materiały edukacyjne. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Ukończył aplikację sędziowską i adwokacką. Członek Pomorskiej Izby Adwokackiej. Biegle włada językiem angielskim.
adw. Andrzej Zwara
Senior Partner Tytularny Głuchowski Siemiątkowski Zwara Adwokaci i Radcowie Prawni

Justyna Piszczatowska - Wydawczyni i założycielka greennews.pl
W dziennikarstwie od 2006 r. Zaczynała w „Gazecie Giełdy Parkiet”, gdzie specjalizowała się w tematyce szeroko pojętej elektroenergetyki. Później publikowała również w „Rzeczpospolitej”, „Bloomberg Businesweek Polska”, w serwisie internetowym „Wysokie Napięcie”, który współtworzyła oraz w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.
W latach 2015-2018 była czterokrotnie nagradzana w konkursie Towarowej Giełdy Energii za najlepsze artykuły poświęcone rynkom energii elektrycznej i gazu. W 2017 roku otrzymała tytuł Dziennikarza roku. Regularnie występuje w mediach jako ekspertka i komentatorka oraz moderatorka dyskusji na temat energetyki i transformacji. W 2025 roku znalazła się na liście „25 kobiet w energetyce” magazynu Forbes Women.
Justyna Piszczatowska
Wydawczyni i założycielka greennews.pl

Maria Wojtacha - Dyrektorka Departamentu Komunalnego w Urzędzie Miasta Krakowa
Absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych na kierunku Zamówienia Publiczne na Politechnice Krakowskiej, a także studiów podyplomowych Profesjonalny Menedżer w NGO w Collegium Civitas w Warszawie.W latach 2006–2015 zatrudniona w Uniwersytecie Jagiellońskim – Collegium Medicum, początkowo na stanowisku specjalistki ds. gospodarki odpadami, następnie kierowniczki Sekcji Zaopatrzenia Działu Administracyjno-Gospodarczego UJ CM oraz kierowniczki Działu Zamówień Publicznych UJ CM.W latach 2015 2019 zatrudniona w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, początkowo na stanowisku zastępczyni dyrektora Departamentu Inwestycji Strategicznych, a następnie na stanowisku dyrektorki Departamentu Inwestycji Strategicznych. W latach 2019–2024 zatrudniona w Fundacji Internationaler Bund Polska na stanowisku dyrektorki Fundacji, gdzie m.in. brała udział w realizacji projektów lokalnych, krajowych czy międzynarodowych w zakresie wsparcia osób wykluczonych oraz licznych akcjach humanitarnych.Ponadto absolwentka programu Santander Banku dla kobiet pracujących w administracji uczelni wyższych z wysokim potencjałem menedżerskim oraz programu edukacyjnego i mentoringowego dla młodych liderek, który organizowała Fundacja Vital Voices i Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie oraz XVI Szkoły Liderów prowadzonej przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, a także „The Advanced Leadership Program for Top Talents” (ALP 2021) prowadzonego przez Center for Leadership z Warszawy.Uczestniczka IVLP (International Visitor Leadership Program, 2024), wizyty studyjnej organizowanej przez Departament Stanu USA.W latach 2009–2021 członkini zarządu Fundacji Rozwoju Gmin Polskich. Od 2009 r. prowadzi szkolenia i doradztwo z zakresu udzielania zamówień publicznych.
Maria Wojtacha
Dyrektorka Departamentu Komunalnego w Urzędzie Miasta Krakowa

Joanna Makowiecka-Gatza - Prezes Zarządu Pracodawców RP
Doświadczona menedżerka z praktyką w zarządzaniu spółkami giełdowymi i kapitałowymi w sektorach przemysłowym, infrastrukturalnym i deweloperskim. Była m.in. prezesem Karmar S.A., członkiem zarządów Polimex Mostostal i Budimex. Specjalizuje się w transformacjach, strategii i skalowaniu działalności. Zasiada w Radzie Nadzorczej Polskich Elektrowni Jądrowych (PEJ), angażuje się w dialog społeczny. Absolwentka Harvard, IESE i HEC Paris. Od 1 lipca 2025 prezes zarządu Pracodawców RP.
Joanna Makowiecka-Gatza
Prezes Zarządu Pracodawców RP

Piotr Ulicki - Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy VEOLIA ENERGIA WARSZAWA SA
Piotr Ulicki posiada ponad 20-letnie doświadczenie w sektorze energetycznym, które opiera się na połączeniu myślenia strategicznego z efektywnością operacyjną. Przez wiele lat pracował w obszarze operacyjnym, gdzie zdobywał głęboką wiedzę praktyczną w zarządzaniu systemami ciepłowniczymi, profesjonalnej obsłudze majątku oraz budowaniu strategicznych relacji z wytwórcami ciepła. Styl zarządzania opiera na solidnych fundamentach operacyjnych. Jako Członek Zarządu i Dyrektor Handlowy w Veolia Energia Warszawa S.A. koncentruje się na tworzeniu innowacyjnych produktów ciepłowniczych dla klientów ciepła systemowego. W procesie kreowania długoterminowych partnerstw biznesowych wykorzystuje potencjał budowania relacji z klientem i doskonałości całego ekosystemu obsługi. Unikalne połączenie doświadczenia operacyjnego z kompetencjami zarządczymi, wzbogacone wykształceniem MBA oraz uczestnictwem w prestiżowych programach liderskich, czyni go nowoczesnym menedżerem gotowym na wyzwania współczesnego rynku energetycznego.
Piotr Ulicki
Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy VEOLIA ENERGIA WARSZAWA SA

Tomasz Klim - Wiceprezydent Miasta Białystok
Od 2024 r. Zastępca Prezydenta Miasta Białegostoku. Odpowiada za kluczowe decyzje w zakresie inwestycji miejskich, budowy dróg i zarządzania edukacją. Przez wiele lat był związany z Politechniką Białostocką. Pracował w Biurze ds. Rozwoju i Programów Międzynarodowych, w Sekcji ds. Prawnych oraz sprawował funkcję kierownika Działu Kontroli Wewnętrznej. W 2011 roku ukończył studia magisterskie na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. W latach 2016 – 2017 kontynuował swoją edukację na Akademii Leona Koźmińskiego oraz Ernst & Young Academy of Business w Warszawie, gdzie zdobył specjalistyczną wiedzę z zakresu audytu wewnętrznego, kończąc studia podyplomowe w tej dziedzinie. Równolegle w latach 2017 – 2021 pełnił rolę członka Rady Fundacji w Białostockiej Fundacji Kształcenia Kadr, zajmującej się wspieraniem systemu edukacji zawodowej i kształtowaniem kompetencji pracowników. W 2022 roku uzyskał certyfikat PRINCE2® Foundation Certificate in Project Management, potwierdzający kompetencje w zarządzaniu projektami. Posiada szeroką wiedzę i umiejętności z zakresu dyscypliny finansów publicznych, kontroli wewnętrznej oraz kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem.
Tomasz Klim
Wiceprezydent Miasta Białystok

Patrycja Maciejewicz - Wiceszefowa wyborcza.biz
Patrycja Maciejewicz zaczynała pracę jako dziennikarka w 2000 roku, specjalizuje się makroekonomii, polityce monetarnej, międzynarodowych relacjach gospodarczych, polityce gospodarczej i sprawach klimatycznych.
Patrycja jest absolwentką Akademii Psychologii Przywództwa i alumną Leadership Academy for Poland, programu prowadzonego m.in. przez wykładowców Harvard Kennedy School.
W latach 2023-24 była stypendystką Reuters Institute for the Study of Journalism na Uniwersytecie Oksfordzkim. Prowadziła badania dotyczące SLAPPów – pozwów sądowych uderzających w niezależne media w celu zastraszania i krępowania ich działalności.
Patrycja jest gospodynią dwóch podcastów: „8:10” Gazety Wyborczej i „Tłoczone z danych” ośrodka GRAPE. Współpracuje z organizacją Lie Detectors prowadząc szkolenia i warsztaty dla dzieci i młodzieży o dezinformacji i media literacy.